Paparan Terbaik Dengan IE7 dan Firefox 3.0 Keatas / Best View With IE7 and Firefox 3.0 and Above

AHLAN WA SAHLAN!

PESANAN!

Pastikan anda BOOKMARK
DARUL AZZIKRI
untuk mengikuti perkembangan isu
yang dibangkitkan serta
komen-komen dari pengunjung

TRANSLATOR


web page counter

SERTAI KAMI

Klik icon untuk baca melalui FEED

Subscribe in a reader
14 December 2010

Darul Azzikri PostHeaderIcon SIHIR TUJU JARUM




Tiga minggu lepas saya terima panggilan telefon dari saudara saya. Dalam nada sedih beliau beritahu anaknya sedang sakit teruk hinggakan terlantar tak boleh bangun malah bila disentuh dia menjerit-jerit kesakitan. Oleh kerana kereta saya digunakan isteri tak dapatlah saya kerumahnya untuk membantu tetapi saya sarankan agar dibawa ke hospital dulu.

Tiga hari berikutnya saudara saya tadi datang bersama anaknya untuk mendapatkan rawatan. Saudara saya ni menceritakan keadaan semasa anaknya ditimpa musibah ni dia berseorangan dirumah, secara tiba-tiba badan jadi kejang dan tak boleh bergerak tapi sebelum tu sempat juga telefon maknya untuk mintak tolong. Oleh kerana pintu gril rumahnya berkunci terpaksalah dipecahkan pintu gril rumah tu. Apabila disentuh badannya untuk dipapah kehospital beliau menjerit-jerit kesakitan. Setiap inci badannya terasa sangat sakit bila disentuh.

Setelah doktor menjalankan pemeriksaan diberitahu tiada sakit apa-apa cuma hati saja didapati agak bengkak tapi sedikit dan tekanan darah agak tinggi sedikit. Semasa beliau datang untuk mendapatkan rawatan keadaannya sentiasa saja tidur walhal dah sepanjang hari beliau tidur saje.

Kata isteri dan ibunya sejak keluar dari hospital memang macam tulah keadaannya sentiasa mengantuk dan tidur saje. Saya juga diberitahu semasa si sakit sedang berbual dengan ayahnya dengan tiba-tiba beliau rebah pengsan dan serta-merta mukanya pucat.

Bila saya mulakan rawatan, dalam scan yang dibuat kelihatannya si sakit ni terkena SIHIR TUJU JARUM. Saya lihat seluruh tubuh badannya dipenuhi jarum dan sebab tulah sebaik disentuh saja beliau menjerit kesakitan. Sepanjang proses rawatan tu si pesakit tadi hanya terbaring tidur saje. Bila saya kuatkan zikir didalam hati dan tujukan pada si sakit tanpa menyentuhnya, beliau secara tiba-tiba terjerit didalam tidur dan badannya seperti orang terkena kejutan elektrik.

Semasa scan jugalah saya dapat tahu sebenarnya beliau ni dicemburui orang oleh kerana kedudukan, pangkatnya dan popularitinya dalam sebuah organisasi NGO. Oleh kerana sakit hati dan tak boleh disaingi maka sihir tuju digunakan bagi melemah dan membinasakannya. Sekiranya tak diubati insyaAllah boleh menyebabkan lumpuh dan membawa maut.

Dalam tiga hari berturut-turut si pesakit mendapatkan rawatan, Alhamdulillah! Beliau sembuh. Takde lagi rasa sakit seluruh badan dan takde lagi mengantuk sepanjang hari. Ilmu Allah memang hebat. Allah memang Maha Berkuasa atas tiap sesuatu. Tiada yang Maha Hebat selain Allah. Pakailah jin setan sekuat mana pun tak akan dapat menandingi ilmu Allah yang Maha Benar dan Maha Berkuasa.

Tapi kita pun harus ingat jugak bahawa tiap sesuatu yang ditimpakan atas kita walaupun perbuatan sihir khianat orang adalah merupakan PERINGATAN! Dari Allah yang Maha Pengasih dan Penyayang kepada kita. Mungkin sebelum ini kita leka, lalai dan alpa kepada Allah, sibuk dengan urusan dunia hingga mengabaikan tanggungjawab kepada Allah menyebabkan Allah menimpakan musibah kepada kita sebagai peringatan dari-NYA untuk kita kembali kepada suruhan Allah.

Marilah sama-sama kita muhasabah diri pada setiap waktu yang terluang agar kita dapat memperbaiki diri dan mendapat pula Rahmat keberkatan hidup didunia dan akhirat.

WalLahHu Ta’alaa A’lam...


Oleh :

Artikel Berkaitan:

blog comments powered by Disqus

HUBUNGI KAMI

Sila hubungi kami untuk sebarang pertanyaan atau temujanji di no :

Hamzah : 017-339 1709
Zakwan : 010-219 4111
Suhazri : 013-2016017

FACEBOOK BADGE

Labels

  • (33)
  • (43)
  • (3)
  • (10)
  • (4)
  • (2)
  • (12)
  • (1)
  • (4)
  • (19)
  • (16)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
  • (2)
  • (3)
  • (1)
  • (2)
  • (11)
  • (1)
  • (4)
  • (2)
  • (3)
  • (65)
  • (1)
  • (10)
  • (10)
  • (84)
  • (10)
  • (11)
  • (10)
  • (6)
  • (2)
  • (24)
  • (1)
  • (2)
  • (5)
  • (4)
  • (4)
  • (3)
  • (24)
  • (1)
Darul Azzikri Back to Top

LANGGANAN EMAIL

Dapatkan post/artikel terkini dengan melanggan melalui email. Setiap post/artikel terbaru akan dihantar terus ke email anda.

Enter your email address:

Delivered by : FeedBurner

Yahoo bot last visit powered by MyPagerank.Net Msn bot last visit powered by MyPagerank.Net

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

POST TERKINI

DAFTAR SENARAI

BlogMalaysia.com SEO Stats powered by MyPagerank.Net

Free Web Directory And Free Back link

POST PALING POPULAR