Paparan Terbaik Dengan IE7 dan Firefox 3.0 Keatas / Best View With IE7 and Firefox 3.0 and Above

AHLAN WA SAHLAN!

PESANAN!

Pastikan anda BOOKMARK
DARUL AZZIKRI
untuk mengikuti perkembangan isu
yang dibangkitkan serta
komen-komen dari pengunjung

TRANSLATOR

PELAWAT

Bermula Dari 27/04/2010
Anda Pengunjung Ke:

web page counter

SERTAI KAMI

Klik icon untuk baca melalui FEED

Subscribe in a reader
11 November 2010

Darul Azzikri PostHeaderIcon BUSUNG KATAK




Ni adalah salah satu sihir yang agak popular dikalangan orang-orang yang berdendam pada seseorang. Asalkan dapat melepaskan dendam atau rasa sakit hati mereka, busunglah yang dicari bagi mendapatkan kepuasan dengan melihat penderitaan simangsa. Kadang-kadang tu puncanya kecik sangat tapi dibalas dengan sihir busung kerana syaitan dan menguasai hati.

Banyak jugak jenis busung yang saya dah jumpa, antaranya BUSUNG LINTAH, BUSUNG DARAH (HAID) dan BUSUNG KATAK. Saya sendiri pernah mengubati jenis-jenis busung yang dinyatakan ni. Kali ni saya cuma nak terangkan gejala busung katak ni. Dalam pengamatan ilmu saya berdasarkan pengalaman, busung katak ni adalah sihir orang asli. Katak hidup yang ditangkap akan dimatikan dengan cara-cara tertentu, bila katak tu dah mati ia akan dijampi dengan menyeru nama orang yang hendak dituju lalu katak tadi ditiup pada mulutnya menggunakan sebatang buluh kecil. Bila kembung katak tu terisi angin yang ditiup maka orang yang disihir akan mengalami perkara yang sama.

Sewaktu sihir busung katak ni sedang pasang atau menyerang, perut si pesakit akan naik mengembang tangan dan kaki akan membengkok dan betul-betul menyerupai seperti katak yang sedang terlentang. Waktu-waktu biasa pula wajah pesakit akan ditumbuhi bintik-bintik seperti belakang badan katak puru dan berwarna kemerahan. Pesakit tidak akan mempunyai selera makan selama berbulan-bulan tapi hanya minum air saja.

Pesakit yang melihat dirinya dicermin akan merasakan diri begitu hodoh seperti katak dan ini menyebabkan sipesakit lebih suka bermuram, bersedih dan menyendiri. Bila hilang selera pulak membuatkan sipesakit akan menjadi lemah. Kedua-dua unsur ini sebenarnya adalah gejala dari sihir busung tadi agar pesakit lebih mudah dibinasakan dan tak mudah untuk dipulihkan.

Ni sebagai pengenalan kepada sihir busung katak. InsyaAllah jika ada kelapangan saya akan menceritakan pengalaman mengubati pesakit busung katak ni. Sebenarnya pengalaman ni pernah tersiar dalam majalah BIMASAKTI sekitar tahun 1998 ke 2000. Waktu tu saya baru lagi belajar bab mengenal diri dan pernah belajar ilmu perubatan dan silat dari seorang guru silat Aceh Bangau Putih keturunan Daeng Sadeli (@ Daeng Selili) yang saya panggil Abang Arip.

Ni bukan silat bangau putih yang dipersatuankan tu ye. Anak murid Abg Arip ni seluruh Malaysia 3 orang je termasuk saya waktu tu. Kesah saya khatam silat 3 hari pun pernah tersiar di majalah yang sama (BIMASAKTI). Tapi ni bukan nak cerita pasal silat ke apa ni cerita pengenalan tentang sihir busung. Kenapalah kita berperlakuan seolah-olah tak akan mati, tak akan berjumpa Mungkar dan Nakir didalam kubur, seolah-olah tak akan dihimpunankan di Padang Masyar untuk dihisab diakhirat kelak?

Kita orang-orang MELAYU, berpuasa sama-sama sambut raya sama-sama mengaku sebangsa dan seagama. Mengaku kita ISLAM tapi perbuatan, amalan, akhlak dan hati lansung tidak mencerminkan islam, lansung takde Allah dalam hati hingga tergamak mendatangi bomoh-bomoh, dukun-dukun khurafat yang bersekongkol dengan syaitan semata-mata kerana dendam dan nak puaskan hati.

WalLahu A’lam...


Oleh :



Artikel Berkaitan:

blog comments powered by Disqus

SEARCH

Loading...

HUBUNGI KAMI

Sila hubungi kami untuk sebarang pertanyaan atau temujanji di no :

Hamzah : 017-3391709
Sobri : 019-6735320
Untuk memperbaiki mutu artikel blog ini, kami amat mengalu-alukan undian anda.

FACEBOOK BADGE

Labels

  • (33)
  • (43)
  • (3)
  • (10)
  • (4)
  • (2)
  • (12)
  • (1)
  • (4)
  • (15)
  • (16)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
  • (2)
  • (3)
  • (1)
  • (2)
  • (11)
  • (1)
  • (4)
  • (2)
  • (3)
  • (63)
  • (1)
  • (10)
  • (10)
  • (66)
  • (10)
  • (11)
  • (10)
  • (6)
  • (2)
  • (24)
  • (1)
  • (2)
  • (5)
  • (4)
  • (4)
  • (3)
  • (24)
  • (1)
Darul Azzikri Back to Top

FOLLOWERS

LANGGANAN EMAIL

Dapatkan post/artikel terkini dengan melanggan melalui email. Setiap post/artikel terbaru akan dihantar terus ke email anda.

Enter your email address:

Delivered by : FeedBurner

Yahoo bot last visit powered by MyPagerank.Net Msn bot last visit powered by MyPagerank.Net

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

POST TERKINI

DAFTAR SENARAI

BlogMalaysia.com SEO Stats powered by MyPagerank.Net

Free Web Directory And Free Back link

POST PALING POPULAR