Paparan Terbaik Dengan IE7 dan Firefox 3.0 Keatas / Best View With IE7 and Firefox 3.0 and Above

PESANAN!

Pastikan anda BOOKMARK
DARUL AZZIKRI
untuk mengikuti perkembangan isu
yang dibangkitkan serta
komen-komen dari pengunjung

SERTAI KAMI

Klik icon untuk baca melalui FEED

Subscribe in a reader

web page counter
27 January 2011

Darul Azzikri PostHeaderIcon BUSUNG ANGIN




Pernah ada seorang lelaki yang membawa ayahnya untuk mendapatkan rawatan. Datangnya dalam keadaan yang agak terdesak. Setelah bercerita mengenai penyakit ayah dan ibunya, fahamlah saya serba-sedikit apa yang berlaku. Tapi waktu itu ibunya tak datang bersama kerana tak boleh bangun lansung hanya terlantar dikatil.

Menurut anaknya, perut si ayah seringkali naik membuncit seperti keadaan orang yang terkena busung. Naik membuncit keras tidak tentu masa dan kerap pula. Sambil membacakan 1 potong ayat dari surah Saba’ saya letakkan tapak tangan ke perut si pesakit tadi. Sebaik habis 3x bacaan terasa perut sipesakit naik membuncit dengan serta-merta dan terasa ada benda seperti bola bergerak-gerak menolak-nolak tapak tangan saya.

Sebaik terasa begitu, saya pun meletakkan ibu jari tangan ke langit-langit sambil membacakan sepotong ayat sebanyak 3x ulang kemudian meletakkan ibu jari tadi ditengah-tengah pusat pesakit. Rasanya MasyaAllah! Panas seperti besi yang sedang diletakkan dalam api. Agak terperanjat jugak la saya dibuatnya dek kerana rasa panas tersebut dan secara sponton saya mengankat ibu jari dari pusat pesakit.

Selepas hilang rasa panas tu dari ibu jari, saya memulakan rawatan ke atas pesakit dan menarik keluar benda yang bergerak-gerak didalm perut si pesakit tadi (tak perlulah diceritakan panjang lebar). Selesai rawatan, saya bekalkan air zaffaron yang telah didoa dan wiridkan pada setiap malam ibadah yang kami buat seminggu 2x. Saya juga telah bersetuju kerumahnya untuk rawatan susulan serta menziarah dan merawat ibunya yang terlantar dirumah.

Pada hari yang dijanjikan saya dan beberapa perawat Darul Azzikri kerumah si pesakit. Kami memulakan rawatan susulan kepada si ayah dan merawat ibunya yang hanya terlantar dikatil tanpa boleh bergerak. Sebelum balik saya juga berpesan kepada si anak supaya beringat dan jangan panik kerana dalam tempoh 3 hari, penyakit akan menjadi agak teruk dari biasa sebelum benar-benar sembuh, itu tandanya rawatan dah berhasil, selang 2 hari kemudian si anak menghubungi dan memberitahu ayahnya dimasukkan ke wad akibat muntah-muntah dan keluar seperti serbuk kehitaman.

Saya dan Pak Lang (perawat DA) menziarahi si pesakit dihospital dan membekalkan minyak yang saya buat sendiri untuk pesakit kerana diberitahu si pesakit juga mengalami gangguan angin dalam perut atau gastrik. Sebenarnya saya sendiri pun sebelum ni penghidap gastrik kritikal. Setiap bulan perlu 4 botol ubat cecair putih gastrik kalau tak asal makan saja muntah tak kira masa dan tempat. Alhamdulillah lepas gunakan minyak tu saya lansung takde masalah gastrik lagi.

Alhamdulillah, selang beberapa hari si anak menghubungi dan beritahu ayahnya dah keluar wad dah boleh makan walau beberapa sudu dan tak muntah lagi, masalah gastriknya pun dah berkurangan. Ibunya sebelum ni hanya terlantar dikatil diberitakan sudah sihat malah sudah boleh memandu kereta semula. Begitulah hebatnya Kuasa Allah, begitulah hebatnya Kebesaran Allah, begitulah hebatnya Ilmu Allah.

SubhanalLah! AlhamdulilLah! AllahHu Akbar!

WalLahHu Ta’alaa A’lam...

Oleh :

Artikel Berkaitan:

blog comments powered by Disqus

HUBUNGI KAMI

Sila hubungi kami untuk sebarang pertanyaan atau temujanji di no :

Wan : +6010-3107374

FACEBOOK BADGE

Labels

  • (33)
  • (43)
  • (3)
  • (10)
  • (4)
  • (2)
  • (12)
  • (1)
  • (4)
  • (25)
  • (16)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
  • (2)
  • (3)
  • (1)
  • (2)
  • (11)
  • (1)
  • (4)
  • (2)
  • (3)
  • (69)
  • (1)
  • (10)
  • (10)
  • (90)
  • (10)
  • (11)
  • (10)
  • (6)
  • (2)
  • (24)
  • (1)
  • (2)
  • (5)
  • (4)
  • (4)
  • (3)
  • (24)
  • (1)
Darul Azzikri Back to Top

LANGGANAN EMAIL

Dapatkan post/artikel terkini dengan melanggan melalui email. Setiap post/artikel terbaru akan dihantar terus ke email anda.

Enter your email address:

Delivered by : FeedBurner

Yahoo bot last visit powered by MyPagerank.Net Msn bot last visit powered by MyPagerank.Net

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

POST TERKINI

DAFTAR SENARAI

BlogMalaysia.com SEO Stats powered by MyPagerank.Net

Free Web Directory And Free Back link

POST PALING POPULAR