Paparan Terbaik Dengan IE7 dan Firefox 3.0 Keatas / Best View With IE7 and Firefox 3.0 and Above

AHLAN WA SAHLAN!

PESANAN!

Pastikan anda BOOKMARK
DARUL AZZIKRI
untuk mengikuti perkembangan isu
yang dibangkitkan serta
komen-komen dari pengunjung

TRANSLATOR


web page counter

SERTAI KAMI

Klik icon untuk baca melalui FEED

Subscribe in a reader
27 January 2011

Darul Azzikri PostHeaderIcon CABARAN DAN UJIAN




Salah seorang jemaah DA pernah diajak kerumah rakan kepada rakan sekerjanya yang dikatakan ada gangguan. Mulanya jemaah ni ajak saya tapi saya dapat rasa sesuatu dan rasa berat pulak nak pergi jadi saya sarankan jemaah ni pergi dulu untuk tengok-tengokkan. Pada hari dijanjikan jemaah DA ni kerumah tersebut. Sampai disana tiada apapun yang dapat dirasakan. Selepas berbual dengan penghuni rumah terbabit, jemaah DA ni mintak izin untuk pulang. Sampai saja diparkir kenderaan, penghuni rumah tersebut yang berasal dari Malaysia Timur, menghubungi rakan jemaah DA yang datang bersama tadi memberitahu salah seorang penghuni rumah kerasukan.

Jadi jemaah DA tadi naik semula kerumah tersebut untuk membantu. Setelah berhempas-pulas berusaha untuk memulihkan orang yang kerasukan tadi namun tak berjaya malah orang yang kerasukan tadi seakan mencabar ilmu jemaah DA ni. Dah takde jalan lain akhirnya jemaah DA tadi menarik jalan zikir dengan isyarat tangan lalu menepuk ubun-ubun orang yang kerasaukan tadi. Terus beliau terbaring kekejangan tak boleh bergerak walaupun sudah mula sedarkan diri. Tadinya lagaknya agak garang dan seperti mencabar-cabar. Dah kena penangan zikir tu baru tau sampai terbaring kaku kekejangan.

Jemaah DA ni pun menghubungi saya untuk mendapatkan bantuan. Terpaksa jugalah saya ke rumah tersebut walaupun berat hati. Sebaik sampai dikawasan rumah tersebut, belum lagi naik kerumahnya ditingkat sembilan tapi orang yang kerasukan tu dah merungut-rungut mengatakan saya dah sampai dan ada dibawah. Beliau juga berkata “abislah sapa suruh orang ni datang, abis la”.

Sampai saja tanpa buang masa saya terus memegang ubun-ubunnya sambil membacakan beberapa potong ayat. Sewaktu rawatan tu si pesakit yang kerasukan tadi menjerit-jerit, sekali-sekala mencarut-carut memarahi saya dan mintak jangan baca ayat-ayat Quran tu. Bila saya tak layan dan teruskan bacaan, dia menjegilkan matanya kepada saya dan menunjukkan perasaan marah, benci dan meluat kepada saya.

Rasa tercabar juga saya dibuatnya, lalu saya bacakan sebahagian dari doa Nuur kemudian suruh dia pandang wajah saya semula tapi sebaik dia cuba memandang matanya jadi terbeliak dan mata hitam naik keatas dan hilang serta terpejam matanya. Beberapa kali juga saya suruh dia pandang saya tapi terjadi macam tu jugak seolah-olah tak mampu lansung dia nak menatap wajah saya. Tadi bukan main belagak siap jegil mata, dah kena penangan doa Nuur hilang mata hitam dibuatnya.

Saya teruskan membaca ayat-ayat tertentu sambil memegang ubun-ubun sipesakit, Alhamdulillah! Sipesakit yang tadinya kerasukan dan tubuh badan kekejangan terus pulih. Beliau terus bangun masuk kebilik pakai kain pelikat (tadinya hanya berseluar pendek) dan terus duduk sambil menghisap rokok seolah-olah takde apa-apa yang berlaku padanya. Cuma matanya tetap memandang kepada saya seolah-olah dia menyimpan suatu rahsia dihati. InsyaAllah! Hanya Allah, saya dan dia saja yang tahu rahsia sebenar yang tersimpan dihatinya.

"mereka (membelakangkan Kitab Allah) dan mengikut ajaran-ajaran sihir Yang dibacakan oleh puak-puak Syaitan Dalam masa pemerintahan Nabi Sulaiman, padahal Nabi Sulaiman tidak mengamalkan sihir Yang menyebabkan kekufuran itu, akan tetapi puak-puak Syaitan itulah Yang kafir (dengan amalan sihirnya); kerana merekalah Yang mengajarkan manusia ilmu sihir dan apa Yang diturunkan kepada dua malaikat: Harut dan Marut, di negeri Babil (Babylon), sedang mereka berdua tidak mengajar seseorang pun melainkan setelah mereka menasihatinya Dengan berkata: "Sesungguhnya Kami ini hanyalah cubaan (untuk menguji imanmu), oleh itu janganlah Engkau menjadi kafir (dengan mempelajarinya)". Dalam pada itu ada juga orang-orang mempelajari dari mereka berdua: ilmu sihir Yang boleh menceraikan antara seorang suami Dengan isterinya, padahal mereka tidak akan dapat sama sekali memberi mudarat (atau membahayakan) Dengan sihir itu seseorang pun melainkan Dengan izin Allah. dan sebenarnya mereka mempelajari perkara Yang hanya membahayakan mereka dan tidak memberi manfaat kepada mereka. dan Demi Sesungguhnya mereka (kaum Yahudi itu) telahpun mengetahui Bahawa sesiapa Yang memilih ilmu sihir itu tidaklah lagi mendapat bahagian Yang baik di akhirat. Demi Sesungguhnya amat buruknya apa Yang mereka pilih untuk diri mereka, kalaulah mereka mengetahui" (Al-Baqarah : 102)


WalLahHu Ta’alaa A’lam...

Oleh :


Artikel Berkaitan:

blog comments powered by Disqus

HUBUNGI KAMI

Sila hubungi kami untuk sebarang pertanyaan atau temujanji di no :

Hamzah : 017-339 1709
Zakwan : 010-219 4111
Suhazri : 013-2016017

FACEBOOK BADGE

Labels

  • (33)
  • (43)
  • (3)
  • (10)
  • (4)
  • (2)
  • (12)
  • (1)
  • (4)
  • (17)
  • (16)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
  • (2)
  • (3)
  • (1)
  • (2)
  • (11)
  • (1)
  • (4)
  • (2)
  • (3)
  • (65)
  • (1)
  • (10)
  • (10)
  • (82)
  • (10)
  • (11)
  • (10)
  • (6)
  • (2)
  • (24)
  • (1)
  • (2)
  • (5)
  • (4)
  • (4)
  • (3)
  • (24)
  • (1)
Darul Azzikri Back to Top

LANGGANAN EMAIL

Dapatkan post/artikel terkini dengan melanggan melalui email. Setiap post/artikel terbaru akan dihantar terus ke email anda.

Enter your email address:

Delivered by : FeedBurner

Yahoo bot last visit powered by MyPagerank.Net Msn bot last visit powered by MyPagerank.Net

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

POST TERKINI

DAFTAR SENARAI

BlogMalaysia.com SEO Stats powered by MyPagerank.Net

Free Web Directory And Free Back link

POST PALING POPULAR