Paparan Terbaik Dengan IE7 dan Firefox 3.0 Keatas / Best View With IE7 and Firefox 3.0 and Above

AHLAN WA SAHLAN!

PESANAN!

Pastikan anda BOOKMARK
DARUL AZZIKRI
untuk mengikuti perkembangan isu
yang dibangkitkan serta
komen-komen dari pengunjung

TRANSLATOR


web page counter

SERTAI KAMI

Klik icon untuk baca melalui FEED

Subscribe in a reader
12 January 2011

Darul Azzikri PostHeaderIcon MEROYAN




Baru-baru ni ada sepasang suami isteri menghubungi saya untuk mendapatkan rawatan. Mulanya pelik jugak la mana dia dapat no. h/phone saya, bila ditanya katanya dia dapat dari kawan yang pernah datang berubat dengan saya. Menurut kawannya tu selepas berubat dengan saya keadaannya beransur baik dan sembuh sebab tu dia sarankan berjumpa dengan saya. Disini saya nak TEGASKAN yang menyembuh bukan saya hanya Allah yang Maha Penyembuh.

Kena ingat!!! Bukan semua yang saya rawat tu boleh sembuh sepenuhnya ada jugak yang tak sembuh. Saya tak nak sembunyikan perkara yang benar. Memang betul ada jugak yang tak sembuh selepas saya rawat tu kerana Allah tak izinkan. Yang sembuh pulak selepas saya rawat pun kerana izin dari Allah. Maka terbuktilah Allah saja Yang Maha Penyembuh. Yang mana sembuh tu kerana mereka sendiri yang ingin sembuh dan berusaha mengamalkan amal-amal yang telah saya ajarkan.

Kalau diri sendiri tak nak usaha hanya bergantung kepada perawat saja pun Allah tak makbulkan jugak. Yang PENTING sekali PERGANTUNGAN kepada perawat boleh menggelincirkan kita kepada SYIRIK. Pergantungan hanyalah kepada Allah semata-mata.

Bukan apa sebagai peringatan untuk diri saya sendiri supaya tak rasa kembang dan sentiasa ingat siapa diri ini sebenarnya. Takpelah, berbalik pada cerita pasangan suami isteri ni, suaminya menceritakan perihal isterinya yang selalu termenung saje semasa dalam pantang bersalin hinggalah sekarang lebih kurang setahun selepas habis pantang. Kadang-kandang isterinya mengadu sakit-sakit badan dan sering pulak mengabaikan suami dan anaknya yang masih kecil.

Bila ditanya si isteri hanya berdiam diri saje. Kata si suami ni lagi dah dua tiga tempat dia pergi berubat tapi masih macam tu jugak. Kalau menurut ilmu yang saya belajar, meroyan ni terbahagi kepada 2 kategori. Pertama, disebabkan tekanan perasaan dan gangguan emosi pesakit semasa dalam pantang. Mungkin disebabkan oleh sikap suami sendiri atau masalah rumahtangga jugak masalah kewangan, keluarga dan sebagainya. Kedua, yang disebabkan oleh gangguan jin.

Apapun puncanya InsyaAllah boleh dirawat dengan izin Allah. Sebenarnya memang betul macam kata doktor, pencegahan tu lebih baik dari rawatan. Nak mencegah masalah apapun didunia ni senang je ingat Allah. Allah Maha Memelihara maka ingatlah Allah dan “hanya dengan Mengingati Allah jiwa akan tenang”. Pahatlah Allah dalam hati, pasti Allah akan memelihara kita dan menenangkan jiwa kita. Nak Allah memelihara kita kenalah kita pelihara solat dan zikir barulah Allah pelihara kita.

Janganlah pulak buat benda-benda kurafat seperti sanggul paku kat rambut, letak gunting bawah bantal dan sebagainya yang kononnya boleh menghalang dari jin dan syaitan. Ternyata salahnya tu. Takde Nas dan Hadis yang menerangkan camtu.

Alhamdulillah! Selepas dirawat baru-baru ni suaminya menghubungi saya dan memaklumkan keadaan isterinya beransur baik walaupun belum sepenuhnya tapi nampak jugak la perubahan si isteri. Isterinya dah kurang termenung dan tak lagi mengadu sakit-sakit badan. Saya sarankan padanya untuk teruskan amalan wirid yang telah diberikan.

Satu lagi yang nak saya ingatkan disini, kesembuhan tu beransur-ansur bukan serta-merta jadi kenalah bersabar.

WalLahHu Ta’alaa A’lam...


Oleh :



Artikel Berkaitan:

blog comments powered by Disqus

HUBUNGI KAMI

Sila hubungi kami untuk sebarang pertanyaan atau temujanji di no :

Hamzah : 017-339 1709
Zakwan : 010-219 4111
Suhazri : 013-2016017

FACEBOOK BADGE

Labels

  • (33)
  • (43)
  • (3)
  • (10)
  • (4)
  • (2)
  • (12)
  • (1)
  • (4)
  • (19)
  • (16)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
  • (2)
  • (3)
  • (1)
  • (2)
  • (11)
  • (1)
  • (4)
  • (2)
  • (3)
  • (65)
  • (1)
  • (10)
  • (10)
  • (84)
  • (10)
  • (11)
  • (10)
  • (6)
  • (2)
  • (24)
  • (1)
  • (2)
  • (5)
  • (4)
  • (4)
  • (3)
  • (24)
  • (1)
Darul Azzikri Back to Top

LANGGANAN EMAIL

Dapatkan post/artikel terkini dengan melanggan melalui email. Setiap post/artikel terbaru akan dihantar terus ke email anda.

Enter your email address:

Delivered by : FeedBurner

Yahoo bot last visit powered by MyPagerank.Net Msn bot last visit powered by MyPagerank.Net

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

POST TERKINI

DAFTAR SENARAI

BlogMalaysia.com SEO Stats powered by MyPagerank.Net

Free Web Directory And Free Back link

POST PALING POPULAR