Paparan Terbaik Dengan IE7 dan Firefox 3.0 Keatas / Best View With IE7 and Firefox 3.0 and Above

AHLAN WA SAHLAN!

PESANAN!

Pastikan anda BOOKMARK
DARUL AZZIKRI
untuk mengikuti perkembangan isu
yang dibangkitkan serta
komen-komen dari pengunjung

TRANSLATOR


web page counter

SERTAI KAMI

Klik icon untuk baca melalui FEED

Subscribe in a reader
27 January 2011

Darul Azzikri PostHeaderIcon DILEMA SEORANG PERAWAT





Sebenarnya agak sukar juga menjadi perawat ni. Maklumlah keluarga, ahli jemaah, sahabat-hadai, rakan-taulan dan orang ramai memerlukan bantuan dan khidmat kita tak kira masa dan ketika. Adakala sampai tak cukup rehat dan tidur dibuatnya. Ada ketikanya bila terjadi kes bertindih kelam-kabut juga dibuatnya mana satu yang nak didahulukan.

Seringkali juga ahli keluarga merungut bila kita tak dapat penuhi permintaan mereka untuk mendapatkan rawatan. Malah kita dikatakan lebih utamakan orang lain atau pesakit yang datang dari keluarga sendiri yang ingin mendapatkan rawatan. Ada pula ketikanya bila kita dah beri kesanggupan atau berjanji dengan pesakit, sampai tarikh dan ketikanya kita pula terpaksa merawat ahli keluarga atau pesakit lain yang lebih memerlukan atau dalam keadaan kecemasan, pesakit yang dah buat temujanji pula merasa kecewa kerana tak dapat dirawat.

Walaupun si pesakit faham dan memaafkan selepas diterangkan keadaan yang terjadi tapi percayalah sebagai perawat, saya sendiri sukar untuk memaafkan diri sendiri atas kegagalan memenuhi temujanji tersebut. Sehingga saat ini pun saya masih tak dapat hilangkan kekecewaan dan rasa serba salah atas kegagalan memenuhi beberapa temujanji. Nak diharapkan pada perawat lain dari kalangan ahli jemaah pula, masing-masing kata tak berani nak buat rawatan tanpa kehadiran atau bimbingan saya. Dan kadang-kadang si pesakit sendiri yang nak saya sendiri yang rawat katanya lebih yakin kalau saya yang rawat atau dengan kehadiran saya.

Kadang-kadang tu sampai nak balas sms atau nak jawab call pun tak berani kerana tak pasti boleh atau tak bagi jawapan untuk tetapkan temujanji rawatan. Allah sajalah yang tau akan perasaan gudah-gulana, kekecewaan dan kekesalan dihati ini. Apakan daya kita hanya mampu merancang namun Allah jualah sebaik-sebaik perancang dan yang menentukannya.

Apapun saya mohon jutaan ampun maaf pada semua pesakit yang belum berkesempatan mendapatkan rawatan walaupun telah membuat temujanji. Namun percayalah, saya sendiri pun masih belum dapat melupakan dan memaafkan diri atas kegagalan memenuhi permintaan untuk mendapatkan rawatan.

“Ya Allah Ya TuhanKu yang Aku Cintai! Kepada Mu hamba berserah diri atas segala ketentuan Qada’ dan Qadar Mu. Ampunilah hamba Mu yang lemah dan tiada daya upaya ini, melainkan dengan izin Mu jua Ya Allah”.

WalLahHu Ta’alaa A’lam...

Oleh :

Artikel Berkaitan:

blog comments powered by Disqus

HUBUNGI KAMI

Sila hubungi kami untuk sebarang pertanyaan atau temujanji di no :

Hamzah : 017-339 1709
Zakwan : 010-219 4111
Suhazri : 013-2016017

FACEBOOK BADGE

Labels

  • (33)
  • (43)
  • (3)
  • (10)
  • (4)
  • (2)
  • (12)
  • (1)
  • (4)
  • (19)
  • (16)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
  • (2)
  • (3)
  • (1)
  • (2)
  • (11)
  • (1)
  • (4)
  • (2)
  • (3)
  • (65)
  • (1)
  • (10)
  • (10)
  • (84)
  • (10)
  • (11)
  • (10)
  • (6)
  • (2)
  • (24)
  • (1)
  • (2)
  • (5)
  • (4)
  • (4)
  • (3)
  • (24)
  • (1)
Darul Azzikri Back to Top

LANGGANAN EMAIL

Dapatkan post/artikel terkini dengan melanggan melalui email. Setiap post/artikel terbaru akan dihantar terus ke email anda.

Enter your email address:

Delivered by : FeedBurner

Yahoo bot last visit powered by MyPagerank.Net Msn bot last visit powered by MyPagerank.Net

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

POST TERKINI

DAFTAR SENARAI

BlogMalaysia.com SEO Stats powered by MyPagerank.Net

Free Web Directory And Free Back link

POST PALING POPULAR