Paparan Terbaik Dengan IE7 dan Firefox 3.0 Keatas / Best View With IE7 and Firefox 3.0 and Above

AHLAN WA SAHLAN!

PESANAN!

Pastikan anda BOOKMARK
DARUL AZZIKRI
untuk mengikuti perkembangan isu
yang dibangkitkan serta
komen-komen dari pengunjung

TRANSLATOR

PELAWAT

Bermula Dari 27/04/2010
Anda Pengunjung Ke:

web page counter

SERTAI KAMI

Klik icon untuk baca melalui FEED

Subscribe in a reader
04 November 2010

Darul Azzikri PostHeaderIcon SIHIR PEMISAH DAN ILMU BERPOLIGAMI




Dari pertengahan bulan oktober lalu sampailah kehari artikel ni ditulis, saya sering didatangi pesakit-pesakit yang mengalami masalah rumahtangga. Rata-ratanya masalah poligami, tak kiralah yang berpoligami secara sah (dgn izin isteri pertama) dan yang sembunyi-sembunyi. Apa yang nak saya katakan disini dari pengalaman yang saya dapat dari mereka-mereka yang ingin mendapatkan rawatan, memang terang-terang dan memang sahlah kaum lelaki ni yang banyak menimbulkan masalah.

Sedih jugak rasanya melihatkan masalah yang dihadapi oleh isteri-isteri ni dek kerana perbuatan kaum saya sendiri iaitu lelaki yang tak tau diri tu pemimpin dan khalifah Allah dimuka bumi ni. Ister-isteri pun tak terpimpin bagaimanalah nak jadi pemimpin (khalifah) Allah dimuka bumi ni?

Ada isteri pertama yang datang meminta pertolongan kerana suami tak balik-balik dan mengabaikan tanggungjawab pada si isteri tadi dan anak-anak malah ada yang sehingga tak ingat dia ada isteri pertama dan anak-anak. Ada jugak yang isteri kedua yang mengadu hal tentang suami yang menggantung tak bertali.

Ada yang isteri pertama menyihir suami supaya lupakan isteri kedua dan tunduk padanya. Ada pulak isteri kedua yang menyihirkan suami sehingga melupakan isteri pertama dan anak-anak. Na’uzubillah... macam-macam ada!!! Yang paling teruknya pulak bila ada diantara isteri-isteri ni menyihirkan antara satu sama lain dengan menggunakan SIHIR PEMISAH.

Bagi saya patutnya isteri-isteri tadi berpakat kenakan suami tapi bukan dengan jalan sihir tapi jalan yang dibenarkan macam cerita P.Ramlee Madu Tiga tu, pakat-pakat tolak suami sana sini dengan buat giliran selang-seli setiap hari sampai mati baru padan muka suami-suami ni tau nak berbini banyak tapi takde ilmu berbini dan berpoligami.

Sihir pemisah ni pulak ada banyak jenisnya, antara yang popularnya adalah sihir pemisah mayat, sihir pemisah darah, sihir pemisah senggama dan berbagai lagi. Sihir pemisah mayat akan membuatkan si suami melihat isteri yang terkena sihir ni kelihatan seperti mayat hinggakan suami tak bernafsu lansung melihat isterinya. Sihir pemisah darah pula menyebabkan si isteri tak putus haid hinggakan tak dapat melayani tuntutan suami hingga suami sering pulang kepada isteri yang satu lagi bagi melepaskan hajat maka kasih-sayang dicurahkan lebih pada si isteri ni dan mengabaikan isteri yang satu lagi kerana tak dapat melayan suami.

Manakala sihir pemisah senggama pula menyebabkan si isteri sering berbau busuk dan meloyakan tekak suami sehingga nak dekat pun tak sudi dek kerana bau busuk tadi apa lagi nak bersama hingga menyebabkan suami tak sanggup nak balik rumah isteri yang disihir tadi yelah jangan kata nak bersama nak makan masakan isteri pun tak lalu dek kerana bau yang meloyakan tekak suami tu terjadi sebaik saja masuk kerumah isteri yang telah terkena sihir ini.

Sihir-sihir ni dikenakan melalui suami tu sendiri. Bila suami ni balik kerumah isteri yang satu lagi barulah si isteri tadi turut terkena sihir tersebut. Sebab tulah untuk mengelakkan terjadinya perkara-perkara macam ni si suami kena ada ilmu untuk berpoligami, antaranya amalan doa dan wirid untuk poligami. Lembutkan hati kedua-dua isteri hingga mereka saling sayang menyayangi barulah rukun rumahtangga. Saya hanya akan ijazahkan ilmu ni pada suami-suami yang telah berpoligami yang baru nak tambah isteri tu pikir panjang-panjang dulu.

Tapi yang lebih penting dari amalan & wirid tadi adalah SOLAT, ZIKIR & DOA. Kalau si suami jenis yang tak tinggal solat bawak pulak isteri bersolat jemaah, penuhi dada isteri dengan ilmu-ilmu zikirulLah, Al-Quran termasuk Tauhid & Fekah tak perlu semua ni lagi kerana isteri yang telah terdidik tau yang mana baik & buruknya.

Wahai suami-suami, ingatlah janji kamu pada Allah yang kamu keluar atasnya didunia ini. Sebagai KHALIFAH (PEMIMPIN) Allah, jadilah pemimpin yang sebenarnya. Pimpinlah ister-isteri dan anak-anak kamu.

Firman Allah :
“kaum lelaki itu adalah pemimpin dan pengawal Yang bertanggungjawab terhadap kaum perempuan, oleh kerana Allah telah melebihkan orang-orang lelaki (dengan beberapa keistimewaan) atas orang-orang perempuan, dan juga kerana orang-orang lelaki telah membelanjakan (memberi nafkah) sebahagian dari harta mereka. maka perempuan-perempuan Yang soleh itu ialah Yang taat (kepada Allah dan suaminya), dan Yang memelihara (kehormatan dirinya dan apa jua Yang wajib dipelihara) ketika suami tidak hadir bersama, Dengan pemuliharaan Allah dan pertolonganNya. dan perempuan-perempuan Yang kamu bimbang melakukan perbuatan derhaka (nusyuz) hendaklah kamu menasihati mereka, dan (jika mereka berdegil) pulaukanlah mereka di tempat tidur, dan (kalau juga mereka masih degil) pukulah mereka (dengan pukulan ringan Yang bertujuan mengajarnya). kemudian jika mereka taat kepada kamu, maka janganlah kamu mencari-cari jalan untuk menyusahkan mereka. Sesungguhnya Allah Maha tinggi, lagi Maha besar.” (An Nisaa’ : 34)

Bagi suami yang berlaku adil terhadap isterinya maka ganjaran ALLAH di hari akhirat nanti begitu besar sebagaimana sabda Rasulullah s.a.w :
"Orang-orang yang berlaku adil di sisi ALALH nanti akan ditempatkan di atas mimbar-mimbar yang diperbuat dari cahaya dari sebelah kanan al-Rahman 'Azza wa Jalla (ALLAH) lalu Nabi mengangkat tangan kanan-NYA. Orang-orang yang termasuk golongan itu (sebelah kanan Nabi) adalah orang yang adil dalam pemerintahannya, adil terhadap isterinya dan tidak menyimpang." - Hadis riwayat Muslim di dalam Sahih Muslim, hadis no: 1827.

Sabda Nabi s.a.w :
"Cukuplah seseorang itu dianggap berdosa apabila suami yang mensia-siakan orang yang menjadi tanggungannya." - Hadis riwayat Abu Daud di dalam Sunan Abu Daud, hadis no: 1442.

Sabda Rasulullah s.a.w :
"Dan pada hubungan kelamin kamu semua (bersama isteri) merupakan sedekah. Para sahabat bertanya: Ya Rasulullah! Apakah jika seseorang kami mendatangi isterinya (untuk berjimak) maka dia mendapat pahala? Rasulullah menjawab: Bagaimana pendapat kamu semua jika dia menyalurkan syahwatnya ke jalan yang haram, (sudah tentu) dia akan mendapat dosa kerananya. Demikian juga jika dia menyalurkan di jalan yang halal, pasti dia mendapat pahala.” - Hadis riwayat Muslim di dalam Sahih Muslim, hadis no:1006.

Rasulullah s.a.w. juga telah bersabda :
"Semoga ALLAH merahmati seorang suami yang bangun pada malam hari untuk mengerjakan solat malam lalu membangunkan isterinya untuk solat bersama. Apabila si isteri enggan (tidak mampu untuk bangun), dia akan memercikkan air ke wajah isterinya (supaya bangun). Semoga ALLAH merahmati seorang isteri yang bangun malam hari untuk mengerjakan solat malam lalu membangunkan suaminya untuk solat bersama. Apabila si suami enggan, dia memercikkan air ke wajah suaminya.” - Hadis riwayat Abu Daud di dalam Sunan Abu Daud, hadis no: 1113.

Sabda Rasulullah s.a.w :
"Nasihatilah wanita dengan baik. Sesungguhnya mereka diciptakan dari tulang rusuk dan bahagian terbengkok dari tulang rusuk adalah bahagian atasnya. Seandainya kamu meluruskannya bererti kamu mematahkannya dan seandainya kamu biarkan maka ia akan terus membengkok. Untuk itu, nasihatilah wanita dengan baik." - Hadis riwayat al-Bukhari di dalam Sahih al-Bukhari, hadis no: 5186.

Firman Allah :
“dan isteri-isteri itu mempunyai hak Yang sama seperti kewajipan Yang ditanggung oleh mereka (terhadap suami) Dengan cara Yang sepatutnya (dan tidak dilarang oleh syarak); Dalam pada itu orang-orang lelaki (suami-suami itu) mempunyai satu darjat kelebihan atas orang-orang perempuan (isterinya). dan (ingatlah), Allah Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana.” (Al-Baqarah : 228)

Sebenarnya banyak lagi firman Allah dan hadis Nabi tentang tanggungjawab suami ni tapi cukuplah setakat ini bagi mereka-mereka yang mahu berfikir.

Wallahu A'lam...

Oleh :


Artikel Berkaitan:

blog comments powered by Disqus

SEARCH

Loading...

HUBUNGI KAMI

Sila hubungi kami untuk sebarang pertanyaan atau temujanji di no :

Hamzah : 017-3391709
Sobri : 019-6735320
Untuk memperbaiki mutu artikel blog ini, kami amat mengalu-alukan undian anda.

FACEBOOK BADGE

Labels

  • (33)
  • (43)
  • (3)
  • (10)
  • (4)
  • (2)
  • (12)
  • (1)
  • (4)
  • (15)
  • (16)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
  • (2)
  • (3)
  • (1)
  • (2)
  • (11)
  • (1)
  • (4)
  • (2)
  • (3)
  • (63)
  • (1)
  • (10)
  • (10)
  • (66)
  • (10)
  • (11)
  • (10)
  • (6)
  • (2)
  • (24)
  • (1)
  • (2)
  • (5)
  • (4)
  • (4)
  • (3)
  • (24)
  • (1)
Darul Azzikri Back to Top

FOLLOWERS

LANGGANAN EMAIL

Dapatkan post/artikel terkini dengan melanggan melalui email. Setiap post/artikel terbaru akan dihantar terus ke email anda.

Enter your email address:

Delivered by : FeedBurner

Yahoo bot last visit powered by MyPagerank.Net Msn bot last visit powered by MyPagerank.Net

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

POST TERKINI

DAFTAR SENARAI

BlogMalaysia.com SEO Stats powered by MyPagerank.Net

Free Web Directory And Free Back link

POST PALING POPULAR