Paparan Terbaik Dengan IE7 dan Firefox 3.0 Keatas / Best View With IE7 and Firefox 3.0 and Above

AHLAN WA SAHLAN!

PESANAN!

Pastikan anda BOOKMARK
DARUL AZZIKRI
untuk mengikuti perkembangan isu
yang dibangkitkan serta
komen-komen dari pengunjung

TRANSLATOR


web page counter

SERTAI KAMI

Klik icon untuk baca melalui FEED

Subscribe in a reader
04 November 2010

Darul Azzikri PostHeaderIcon ILMU PAPAN SEKEPING




Baru-baru ini saya didatangi oleh seorang wanita yang berstatus janda untuk mendapatkan rawatan. Wanita ni berumur lewat 30an dan telah menjadi janda hampir 5 tahun setelah kematian suami dalam kemalangan. Mempunyai 2 orang anak dan bekerja sebagai guru sekolah menengah tempat dan negerinya tak perlulah disebutkan. Orangnya agak cantik jugak & pandai bergaya. Saya memang sudah meminta izin darinya untuk menyiarkan cerita beliau sebagai iktibar kepada semua dan dia telah bersetuju dan membenarkannya.

Menurut wanita ni dari bulan jun lagi dia nak menghubungi saya bagi mendapatkan rawatan tapi rasa malu untuk menceritakan masalahnya. Katanya lagi dari bulan jun lagi dia dah simpan no telefon saya. Patutlah! Mulanya pelik jugak saya kerana dari bulan ogos lagi saya dah tak siarkan no telefon saya kerana banyak sangat2 orang yang menghubungi dan mintak saya buat benda yang bukan-bukan antaranya mereka-mereka yang takde hubungan apa2 dengan pasangan hanya sekadar berkawan mintak saya buatkan supaya kawannya balik pada dia tak kurang yang mintak supaya pasangan tadi jatuh cinta pada mereka dan yang lebih teruk bila ada yang dah terlanjur dengan pasangan tapi lelaki tadi tak nak bertanggungjawab dan melarikan diri lalu mintak saya buatkan agar lelaki tadi balik untuk bertanggungjawab.

Maaflah saya tak layan benda-benda macam tu sendiri buat sendiri tanggung dan saya tak nak benda-benda yang berunsur syubahat ni. Berbalik pada cerita wanita tadi, masa dia hubungi saya, dia mintak waktu peribadi maksudnya tak nak orang lain (perawat2 Darul Azzikri dan pesakit-pesakit) ada melainkan saya sorang. Ish! Masalah ni jadi fitnah lak nanti saya boleh uruskan dengan syarat isteri saya kena ada bersama untuk elak fitnah. Alhamdulillah! Dia faham dan setuju.

Bila sampai hari yang dijanjikan, wanita ni datang sorang diri je. Dia kenalkan diri lebih kurang lepas tu saya tengok dia mula tersipu-sipu duduk pun macam ada bisul kat ponggong. Bila ditanya, katanya tak tau macamana nak mulakan cerita. Pulak dah!!! Saya cakap cerita jer terus-terang tak yah nak malu-malu kalau tak camner saya nak tolong.

Akhirnya dia mulakan cerita, katanya selepas menjanda selama 2 tahun dia dah berkenalan dengan lebih kurang 5 orang lelaki yang berminat sangat2 padanya dan serius untuk mengambilnya sebagai isteri. Ada yang duda ada yang suami orang. Masalahnya dia dah tak punya nafsu pada lelaki lain dan sehingga sekarang masih sayang dan terbayang-bayangkan arwah suaminya. Dia dah cuba banyak kali untuk melupakan arwah suami tapi tak berjaya dan bayangan wajah suami sering bermain dimata apatah lagi sering pulak bermimpikan memadu asmara dengan arwah suami.

Mak ayahnya pun dah bising suruh dia berkahwin dengan seorang duda kenalan ayahnya yang dia sendiri akui sangat baik dan berbudi bahasa. Tapi setiap kali cuba untuk menerima kehadiran lelaki lain dalam hatinya lebih kerap pulak dia bermimpikan arwah suami hingga tak boleh terima lelaki lain selain suaminya dan tak bernafsu pada lelaki lain selain arwah suaminya. Bila rasa “teringin” dia berharap sangat2 dapat bermimpikan arwah suaminya dan memadu asmara dalam mimpi.

Dah habis dia ceritakan masalahnya, saya pun memulakan rawatan. Sebaik saya bertafakur apa yang saya lihat adalah ILMU PAPAN SEKEPING. Allahu Akhbar!!! Masih ada lagi rupanya orang yang mengamalkan ilmu ni. Setau saya ilmu ni dulu memang banyak diamalkan oleh askar2 melayu bila terpaksa masuk hutan kerana bimbang isteri yang ditinggalkan berlaku curang dan sumbang maklumlah suami masuk hutan berbulan-bulan menentang komunis isteri pulak ditinggalkan kesepian tanpa nafkah batin.

Sebaik saja saya memulakan rawatan, wanita tadi keresahan dan mula mengatakan rasa panas satu badan dan akhirnya menggelupur macam lembu kena sembelih bila saya meletakkan tangan pada ubun-ubunnya dan mula membacakan ayat-ayat manzil. Bila saya mula bertafakur memantapkan zikirulLah hingga bergema dalam diri, saya ternampak susuk tubuh lelaki dari kelam pudar jadi semakin jelas menyerupai wajah suami wanita terbabit. Lalu saya bacakan beberapa potong ayat manzil dan wajah tadi berubah kepada wajah sebenarnya yang hodoh dan menakutkan.

Makhluk tu kata wanita ni isterinya dan mintak saya jangan ganggu urusan rumahtangganya. Ish!!! Pandai-pandai je setan ni mengaku perempuan tu isterinya. Saya menguatkan zikirulLah dan membacakan beberapa potong lagi ayat-ayat manzil dan makhluk tadi meraung-raung dan menjerit-jerit suruh saya berhenti dan berjanji takan menggangu wanita ni lagi tapi saya teruskan jugak hingga makhluk tadi hilang dari pandangan saya. Sebaik hilang dari pandangan saya, isteri dan wanita tadi tercium bau seperti getah terbakar.

Habis rawatan saya bagi beberapa amalan pada wanita tu untuk diamalkan selepas solat. Alhamdulillah! Hari ni wanita tu menghubungi saya dan memaklumkan dah hampir 2 minggu tak bermimpikan arwah suaminya malah ingatannya pada arwah suami dah semakin dapat dilupakan. Saya sarankan padanya agar sering hadiahkan Fatihah pada arwah sebagai tanda ingatan dan kasih-sayang.

Ilmu papan sekeping ni sebenarnya bertujuan mengikat nafsu isteri hingga tak bernafsu kepada yang lain melainkan suami saje. Tapi ternyata ilmu ni menganiaya kaum isteri lebih-lebih lagi bila si suami meninggal dunia lebih dahulu dari isteri. Sepatutnya suami mengajarkan isteri solat, zikirulLah dan ilmu Allah untuk mengelakkan isteri dari berlaku curang bukan dengan mengamalkan ilmu-ilmu mengarut ni. Saya ceritakan kesah ni serba ringkas hanya sekadar pengajaran kepada mereka-mereka yang mahu berfikir.

WalLahu A'lam...

Oleh :


Artikel Berkaitan:

blog comments powered by Disqus

HUBUNGI KAMI

Sila hubungi kami untuk sebarang pertanyaan atau temujanji di no :

Hamzah : 017-339 1709
Zakwan : 010-219 4111
Suhazri : 013-2016017

FACEBOOK BADGE

Labels

  • (33)
  • (43)
  • (3)
  • (10)
  • (4)
  • (2)
  • (12)
  • (1)
  • (4)
  • (19)
  • (16)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
  • (2)
  • (3)
  • (1)
  • (2)
  • (11)
  • (1)
  • (4)
  • (2)
  • (3)
  • (65)
  • (1)
  • (10)
  • (10)
  • (84)
  • (10)
  • (11)
  • (10)
  • (6)
  • (2)
  • (24)
  • (1)
  • (2)
  • (5)
  • (4)
  • (4)
  • (3)
  • (24)
  • (1)
Darul Azzikri Back to Top

LANGGANAN EMAIL

Dapatkan post/artikel terkini dengan melanggan melalui email. Setiap post/artikel terbaru akan dihantar terus ke email anda.

Enter your email address:

Delivered by : FeedBurner

Yahoo bot last visit powered by MyPagerank.Net Msn bot last visit powered by MyPagerank.Net

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

POST TERKINI

DAFTAR SENARAI

BlogMalaysia.com SEO Stats powered by MyPagerank.Net

Free Web Directory And Free Back link

POST PALING POPULAR