Paparan Terbaik Dengan IE7 dan Firefox 3.0 Keatas / Best View With IE7 and Firefox 3.0 and Above

AHLAN WA SAHLAN!

PESANAN!

Pastikan anda BOOKMARK
DARUL AZZIKRI
untuk mengikuti perkembangan isu
yang dibangkitkan serta
komen-komen dari pengunjung

TRANSLATOR


web page counter

SERTAI KAMI

Klik icon untuk baca melalui FEED

Subscribe in a reader
13 November 2010

Darul Azzikri PostHeaderIcon ILMU SILAT SUSUK KERBAU




Kes ni berlaku masa saya baru lagi balik dari belajar ilmu perubatan alternatif di Indonesia. Seorang saudara saya datang mengadu hal tentang anaknya berumur lingkungan awal 20an yang berubah sikap selepas belajar silat. Dia tiba-tiba jadi terlalu panas baran boleh kata tahap ekstrem la, pantang silap sikit mesti dia nak bergaduh, lansung tak boleh disentuh atas tersilap mesti nak bergaduh. Mak ayah bagi nasihat tak masuk dah.

Saya suruh bawak budak tu datang jumpa saya. Kali pertama diajak maknya untuk datang berjumpa saya dia tak nak dan mengelak dengan bermacam-macam alasan. Jadi saya sarankan pada maknya untuk buat “trick” dan akhirnya pada malam yang dirancangkan, budak tu datang dengan tiga orang rakannya.

Sebaik budak tu masuk kerumah, mukanya jadi begitu bengis dan marah-marah dan lansung tak nak pandang pada saya. Saya diam dan buat tak tau je. Bila budak tu dah duduk maknya memulakan cerita. Saya bertanya pada lelaki tersebut silat apa yang dia belajar dan dimana tapi lansung tak dijawab. Bila saya mula bertafakur untuk melihat keadaan beliau taulah saya apa masalah sebenarnya.

Sebaik saya memulakan rawatan terus lelaki tersebut menderam dan berdengus seperti lagak seeokor kerbau sedang naik minyak dan bentuk fizikal badannya pun tiba-tiba berubah seperti badan seekor seladang dengan otot bonggol sasa dibadan. Semakin kuat zikirulLah bergema didalam hati saya, semakin naik minyak lelaki tadi hinggakan dengan tiba-tiba dia bangun dan mula mengamuk. Rakan-rakannya dengan pantas menangkap dan memeluk badannya supaya tak lari tapi sekejap je bertahan lelaki ni terlepas dari pelukan. Semua yang ada dalam rumah ketika tu lebih kurang 15org segera bangun untuk selamatkan diri.

Habis semua orang dalam rumah cuba diserang tapi bila dia cuba meluru kearah saya seperti kerbau nak menanduk musuh dia tak berjaya lansung untuk menghampiri. Tiap kali tak dicubanya meluru untuk menyerang saya seperti lagak kerbau nak menanduk musuh tiap kali tu jugak tak berjaya dan dia mengalihkan sasaran pada orang lain. Saya memang dah mempersiapkan diri dengan PENDINDING DOA NUR. Akhirnya saya pagar lelaki tersebut dengan PAGAR KALIMAH supaya dia tak menyerang orang lain lagi sebaliknya dia hanya berlegar-legar saje seperti dikelilingi tembok dan melepaskan marahnya dengan menanduk pintu rumah sehingga pecah jugak la ditandunknya.

Kemudian saya suruh rakan-rakannya menangkap lelaki tersebut dengan segera dan membaringkannya. Bila dah berjaya membaringkannya dilantai dengan segera saya meletakkan tangan kehati lelaki tadi dan mengalirkan zikir kehatinya. Ketika ini saya sekali lagi mematikan diri bertafakur dan yang saya nampak ialah lenbaga berkepala kerbau bertubuh manusia sasa tapi berbulu sedang menggenggam hati lelaki tersebut. Sambil memantapkan zikir hingga bergema seluruh badan, saya membacakan ayat-ayat quran tertentu dan merentap tangan lembaga tadi hingga terlepas genggaman tangannya dari hati lelaki tadi.

Dipendekkan cerita setelah berjaya memisahkan lembaga berupa kerbau tadi dengan lelaki tersebut, lelaki tu mula pulih dan sedarkan diri dari rasukan. Selesai semuanya lelaki ni lebih banyak tunduk diam seperti orang kebingungan. Salah seorang perawat pula mengambil alih dan cuba mengeluarkan benda yang telah diberi minum kepada lelaki tersebut semasa menerima ijazah silatnya. Lelaki tu seperti nak muntah dan bila ditadah dalam bekas, yang keluar adalah air dan lendir bercampur darah.

Dari scan yang dibuat, lelaki tadi diberi minum air lendir janin bayi bercampur 3 titik darah janin. Sebaik selesai memuntahkan semua yang diminum dan keadaannya agak sembuh, lelaki tadi menceritakan bagaimana dia menerima ijazah silat dan diberi minum sesama upacara menerima ijazah silat tersebut. Saya juga diberitahu yang amalan silat ni menggunakan zikir Asmaul Husna nama Allah yang tersembunyi dan dia menunjukkan cara amalan tu dilakukan. Pelik jugak! Ada ke nama Allah yang tersembunyi? Setau saya takde pulak Asmaul Husna yang tersembunyi semuanya dah diketahui dalam quran dan hadis malah dari pendengaran saya, Asmaul Husna yang dibacakan tu hanyalah Asmaul Husna yang telah diubah sebutannya. Dia juga mendakwa menjadi kebal dengan mengamalkan zikir tersebut dan itulah tujuannya belajar silat tersebut.

Seminggu selepas itu saya diberitahu oleh maknya, lelaki tersebut telah pulih dan tak panas baran lagi malah solat pun tak tinggal seperti yang telah saya nasihatkan. Sebab tulah kita harus berhati-hati kalau nak menuntut ilmu silat ni. Syaitan ada bermacam-macam cara untuk menyesatkan manusia dan menjerumuskan manusia ke neraka supaya mejadi temannya.

WalLahu A’lam...


Oleh :


Artikel Berkaitan:

blog comments powered by Disqus

HUBUNGI KAMI

Sila hubungi kami untuk sebarang pertanyaan atau temujanji di no :

Hamzah : 017-339 1709
Zakwan : 010-219 4111
Suhazri : 013-2016017

FACEBOOK BADGE

Labels

  • (33)
  • (43)
  • (3)
  • (10)
  • (4)
  • (2)
  • (12)
  • (1)
  • (4)
  • (19)
  • (16)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
  • (2)
  • (3)
  • (1)
  • (2)
  • (11)
  • (1)
  • (4)
  • (2)
  • (3)
  • (65)
  • (1)
  • (10)
  • (10)
  • (84)
  • (10)
  • (11)
  • (10)
  • (6)
  • (2)
  • (24)
  • (1)
  • (2)
  • (5)
  • (4)
  • (4)
  • (3)
  • (24)
  • (1)
Darul Azzikri Back to Top

LANGGANAN EMAIL

Dapatkan post/artikel terkini dengan melanggan melalui email. Setiap post/artikel terbaru akan dihantar terus ke email anda.

Enter your email address:

Delivered by : FeedBurner

Yahoo bot last visit powered by MyPagerank.Net Msn bot last visit powered by MyPagerank.Net

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

POST TERKINI

DAFTAR SENARAI

BlogMalaysia.com SEO Stats powered by MyPagerank.Net

Free Web Directory And Free Back link

POST PALING POPULAR