Paparan Terbaik Dengan IE7 dan Firefox 3.0 Keatas / Best View With IE7 and Firefox 3.0 and Above

AHLAN WA SAHLAN!

PESANAN!

Pastikan anda BOOKMARK
DARUL AZZIKRI
untuk mengikuti perkembangan isu
yang dibangkitkan serta
komen-komen dari pengunjung

TRANSLATOR


web page counter

SERTAI KAMI

Klik icon untuk baca melalui FEED

Subscribe in a reader
04 March 2011

Darul Azzikri PostHeaderIcon SEKOLAH BERPENUNGGU



Awal minggu ini saya diberitahu oeh salah seorang ahli jemaah DA mengatakan kami dijemput untuk melakukan “pembersihan” disebuah sekolah di Kuala Lumpur. Diceritakan kepada saya bahawa guru, murid dan kakitangan sekolah sering diganggu. Malah mereka mendakwa sering melihat kelibat-kelibat menakutkan ditandas guru dan kawasan sekolah. Diceritakan lagi bahawa ramai di antara murid-murid yang teah bertukar ke sekolah lain kerana tak tahan dengan gangguan yang mereka hadapi hinggakan mengganggu tumpuan mereka kepada pelajaran kerana sering mengambil cuti sakit akibat terkena gangguan.

Ada juga dikalangan guru-guru dan kakitangan sekolah yang terpaksa berubat kesana-sini bila terkena gangguan. Saya juga diberitahu bahawa sebelum ini pihak sekolah pernah menjemput seorang ustaz untuk melakukan “pembersihan” terhadap gangguan sekolah tersebut, malangnya ustaz terbabit meletakkan harga RM1,200 untuk melakukan tugas tersebut dengan mengambil kira belanja minyak kenderaan, tol, makan minum dan sebagainya. Terperanjat juga saya mendengarnya. Sekarang ni bayaran perkhidmatan bomoh dan rawatan islam dah macam doktor pakar. Oleh kerana pihak sekolah tidak mempunyai peruntukan untuk itu terpaksalah mereka tangguhkan dulu bagi mengumpul dana jumlah yang diminta.

Kebetulan seorang daripada guru sekolah terbabit mengenali salah seorang jemaah DA yang juga seorang guru sekolah, lalu meminta agar dibantu dalam menyelesaikan masalah gangguan yang dihadapi disekolahnya kerana diminta oleh Guru Besar sekolah terbabit agar diselesaikan segera. Agak terperanjat juga guru tersebut bila diberitahu oleh jemaah DA ni yang kami beri perkhidmatan tanpa mengenakan apa-apa bayaran. Macam tak percaya pulak dia bila diberitahu begitu. Sebenarnya kami memberi perkhidmatan bukanlah PERCUMA tetapi adalah mengikut seperti apa yang difirmankan Allah SWT didalam Quran :

“Wahai kaumku! tiadalah Aku meminta sebarang upah daripada kamu tentang (ajaran Yang Aku sampaikan) itu. upahku hanyalah dari Allah Yang menciptakan daku; maka mengapa kamu tidak mahu menggunakan akal” (Huud : 51)

"Turutlah orang-orang Yang tidak meminta kapada kamu sesuatu balasan, sedang mereka adalah orang-orang mandapat hidayah petunjuk" (Yaasiin : 21)

“maka sesiapa berbuat kebajikan seberat zarah, nescaya akan dilihatnya, dan sesiapa berbuat kejahatan seberat zarah, nescaya akan dilihatnya” (Al-Zalzalah : 7 – 8)

“Adapun orang Yang memberikan apa Yang ada padanya ke jalan kebaikan dan, serta ia mengakui Dengan yakin akan perkara Yang baik, maka Sesungguhnya Kami akan memberikannya kemudahan untuk mendapat kesenangan” (Al-Lail : 5 - 7)

Pada hari yang telah dijanjikan, kami pun ke sekolah terbabit selepas jam 12mlm. Kami kesana waktu sedemikian bukan atas sebab-sebab tertentu Cuma terlalu banyak undangan rawatan kadang-kadang 1 malam sampai 3 4 kes kena pulak secara tiba-tiba da kes kecemasan yang perlu rawatan segera. Kadang-kadang ahli keluarga saya sendiri pun sering menghubungi untuk medapatkan rawatan lebih-lebih lagi Bonda saya yang tercinta. Memang saya akan utamakan Bonda dan keluarga dulu kerana itu lebih afdhal.

Sebaik sampai disekolah kami ditunjukkan tempat-tempat yang sering terjadi gangguan dan kelibat-kelibat misteri sering dilihat. Kami juga dibawa ketempat yang paling “keras” disekolah tersebut. Di situ terdapat pondok rehat pelajar dan disitulah kami memulakan tugas. Sebaik mengambil tempat dan memulakan bacaan aya-ayat Quran tertentu, secara tiba-tiba terdengar pintu bilik darjah ditingkat 3 kalau tak salah saya seolah dihempas atau ditendang kuat oleh seseorang. Kami tak memperdulikannya malah meneruskan bacaan. Bunyi tadi diganti pula dengan bunyi seolah-oleh seseorang menumbuk atau menghentak meja bertalu-talu. Bunyi memang jelas kedengaran dan agak kuat tapi kami tetap meneruskan apa yang sedang kami lakukan.

Saya meninggalkan seorang perawat DA ditempat tersebut untuk meneruskan “pembersihan” manakala yang lainnya seramai lebih kurang 6 orang mengikut saya ke lokasi lain pula. 2 orang perawat DA saya arahkan untuk melakukan pembersihan dikawasan Kantin. Salah seorang darinya mendapat tanda seperti sengatan lebah dan bengkak di ibu jari tangan dan seorang lagi mendengar suara orang ketawa. Kami menuju ke tandas guru yang dikatakan guru-guru sering melihat kelibat-kelibat misteri walaupun di siang hari persekolahan. Disitu saya memulakan “pembersihan” dan serta-merta bau wangi memenuhi ruang dalam tandas tersebut. Selesai semuanya kami berjanji untuk datang semula bagi tujuan memasang pagar agar makhluk halus tak lagi menggangu dikawasan sekolah berkenaan.

Pada hari berikutnya saya diberitahu oleh guru tersebut yang kawasan banggunan sekolah berhampiran pondok tempat kami melakukan “pembersihan” itu diselubungi bau wangi seolah haruman daun pandan bercampur minyak attar. Hampir semua guru dan murid mencium bau ini. Pada hari yang dijanjikan saya dan 3 orang lagi perawat DA ke sekolah terbabit untuk memasang “pagar”. Sebaik masuk kedalam kawasan sekolah saya nampak kelibat lembaga hitam menanti dan hilang dengan tiba-tiba manakala perawat yang lain merasakan bulu roma mereka meremang dengan serta-merta. Semasa proses memasang pagar tu takde perkara pelik yang berlaku melainkan bunyi ketukan 2 atau 3 kali disatu tempat berhampiran kantin sekolah.

Alhamdulillah semuanya berjalan lancar dan selesai dengan baik. Malah selesai menanam “pagar” serta-merta tiada lagi perasaan aneh, seperti diperhatikan orang dan meremang bulu tengkuk. Sebelum balik saya sempat menemubual Pengawal Keselamatan sekolah terbabit yang setiap hari bertugas dari jam 7pm ke 7am. Menurut beliau, semasa membuat rondaan pernah mendegar bunyi alat muzik dimainkan pada jam 2am dan pernah melihat kelihat misteri berwajah tengorak dan berekor. Benar tidaknya saya tak dapat pastikan.

Firman Allah :

“Wahai orang-orang Yang beriman! apabila kamu memerangi pasukan (musuh dan syaitan) maka hendaklah kamu tetap teguh menghadapinya, dan sebutlah serta ingatilah (zikir) Allah banyak-banyak, supaya kamu berjaya (mencapai kemenangan)” (Al-Anfaal : 45)

WalLahHu Ta’alaa A’lam...

Oleh :

‘Abdu Dha’if Faqir Haqir

Artikel Berkaitan:

blog comments powered by Disqus

HUBUNGI KAMI

Sila hubungi kami untuk sebarang pertanyaan atau temujanji di no :

Hamzah : 017-339 1709
Zakwan : 010-219 4111
Suhazri : 013-2016017

FACEBOOK BADGE

Labels

  • (33)
  • (43)
  • (3)
  • (10)
  • (4)
  • (2)
  • (12)
  • (1)
  • (4)
  • (17)
  • (16)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
  • (2)
  • (3)
  • (1)
  • (2)
  • (11)
  • (1)
  • (4)
  • (2)
  • (3)
  • (65)
  • (1)
  • (10)
  • (10)
  • (82)
  • (10)
  • (11)
  • (10)
  • (6)
  • (2)
  • (24)
  • (1)
  • (2)
  • (5)
  • (4)
  • (4)
  • (3)
  • (24)
  • (1)
Darul Azzikri Back to Top

LANGGANAN EMAIL

Dapatkan post/artikel terkini dengan melanggan melalui email. Setiap post/artikel terbaru akan dihantar terus ke email anda.

Enter your email address:

Delivered by : FeedBurner

Yahoo bot last visit powered by MyPagerank.Net Msn bot last visit powered by MyPagerank.Net

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

POST TERKINI

DAFTAR SENARAI

BlogMalaysia.com SEO Stats powered by MyPagerank.Net

Free Web Directory And Free Back link

POST PALING POPULAR