Paparan Terbaik Dengan IE7 dan Firefox 3.0 Keatas / Best View With IE7 and Firefox 3.0 and Above

AHLAN WA SAHLAN!

PESANAN!

Pastikan anda BOOKMARK
DARUL AZZIKRI
untuk mengikuti perkembangan isu
yang dibangkitkan serta
komen-komen dari pengunjung

TRANSLATOR


web page counter

SERTAI KAMI

Klik icon untuk baca melalui FEED

Subscribe in a reader
10 March 2011

Darul Azzikri PostHeaderIcon SELINGKAR SEJARAH BERMULA KISAH




Ini adalah berdasarkan pengalaman hidup saya sendiri dan bagaimana bermulanya pengibatan saya didalam bidang rawatan islam ini. Malah kerana peristiwa yang saya alami ini juga telah menyuntik semangat untuk membantu orang yang memerlukan tanpa menetapkan apa-apa harga atau bayaran pengeras, mahar atau fidyah.

Semua ni bermula pada 2005 dimana saya telah terpisah dengan orang yang amat-amat saya sanyangi. Saya kehilangan bukan seorang tapi 2 orang sekali dalam masa yang sama iaitu isteri dan anak, bukan pula kerana kematian tapi telah dipisahkan dari saya. Tak perlulah saya ceritakan secara terperinci nanti seolah membuka pekung didada pula. Akibat dari itu saya seperti kehilangan akal. Macam-macam usaha yang saya lakukan untuk mendapatkan mereka kembali. Pergi cari bomoh, dukun dan pawang sana-sini. Tak kira melayu, orang asli dan siam semua saya redah asalkan dapat membantu selesaikan masalah saya.

Akibatnya prestasi kerja saya terganggu. Saya yang ketika itu bekerja sebagai Pengurus Cawangan Malaysia dengan sebuah syarikat international yang pejabat regional berpengkalan di Singapura manakala ibupejabat asianya di Bangkok dan syarikat induknya di US dengan gaji yang agak tinggi akhirnya dibuang kerja. Segala usaha untuk mendapatkan kembali isteri dan anak tak pernah berhasil walaupun telah hampir seluruh pelusuk negara saya jelajah bagi mengunjungi segala bomoh, pawang dan dukun.

Akhirnya setelah wang simpanan hampir habis dibelanjakan untuk bomoh, pawang dan dukun namun tidak berhasil saya mula membeli buku-buku ilmu mistik dari iklan-iklan akhbar Mingguan Perdana, Bacaria dan seumpamanya. Saya mula mengamalkan ilmu-ilmu melalui buku-buku yang saya beli hingga pada satu hari saya mula boleh melihat dan berbicara dengan jin ifrit (baca kisahnya pada tajuk BERTEMU IFRIT-Bah 1 – Akhir). Sebelum mengamalkan ilmu dari buku-buku yang saya beli, melalui iklan di akhbar BACARIA saya buat ikhtiar terakhir dengan mengunjungi BOMOH MONA (bukan Mona Fendy ye) yang mengaku keturununan wali songo (sembilan) yang pusat rawatannya beralamat di sebuah kondo mewah di Segambut tapi yang mana 1 dari 9 wali tu tak pula dinyatakan.

Waktu tu duit yang ada dalam simpanan saya hanyalah RM20 lebih saja. Dari rumah saya menaiki bas ke stesen Puduraya dan dari situ saya berjalan kaki hingga ke Segambut. Dalam fikiran macam-macam yang saya fikirkan hingga tak terasa penatnya berjalan begitu jauh. Dengan duit sebanyak itu saya pasrah dan bermohon pada Allah agar usaha terakhir saya ni berhasil dan bomoh keturunan wali 9 dapat membantu saya tanpa meminta sebarang bayaran lagipun pada iklannya di akhbar BACARIA telah tertulis bayaran seikhlas hati. Sebaik sampai ada 2 orang lagi sedang menunggu giliran. Bila sampai giliran saya, agak kecewa jugak kerana yang merawat bukan Bomoh Mona tu tapi suaminya. Takpelah, lalu saya menceritakan semua masalah saya dan tanpa segan-silu saya menerangkan perihal bagaimana saya berjalan kaki dari Puduraya ke tempatnya kerana tiada duit yang mencukupi.

Dalam tak sedar saya menanggis sambil merayu dia membantu menyelesaikan masalah saya. Saya katakan padanya saya hanya ada RM20 saja RM10 untuk bagi padanya manakala RM10 lagi untuk belanja saya. Malangnya dia kata boleh membantu saya dengan pengeras sebanyak RM400 padahal dah saya ceritakan sehingga menangis saya takde duit yang ada hanya RM20. Dia suruh saya balik cari duit atau pinjam pada sesiapa bawakan duit tersebut padanya barulah dia akan bantu. Sedih dan kecewanya saya Allah saja yang tau. Dalam iklan akhbar kata seikhlas hati sekarang mintak sampai RM400 pulak.

Dengan rasa penuh kecewa saya letakkan RM10 depannya terus saya berlalu keluar dari bilik rawatannya itu. Rentetan dari itulah saya mula bekerja mengumpul duit untuk berubat dan belajar ilmu perubatan islam di Indonesia. Selama 2 tahun saya menghilangkan diri dari keluarga tanpa dapat dihubungi. Sejak itu jugalah saya memasang azam dihati jika mampu memiliki ilmu perubatan saya akan membantu orang yang memerlukan tanpa sebarang bayaran pengeras, mahar atau fidyah. Saya dah alami dan tak akan biarkan orang lain alami apa yang pernah saya alami. Namun perlulah di ingat, kesembuhan adalah hak Allah kami di Darul Azzikri hanya berusaha untuk membantu saja.

Alhamdulillah! Apabila saya telah sembuh barulah sedar dan insaf atas apa yang berlaku pada saya akibat dari kesalahan diri sendiri dan kerana Allah lebih sayangkan saya maka diberi pengajaran dan peringatan sebegitu untuk membawa saya ke pangkal jalan, Jalan ZikrulLah, Jalan Allah. Dan Allah jua telah kurniakan 2 orang isteri yang amat baik dalam hidup saya sekarang. Allah ambil 1 dari saya bila bertaubat dan benar-benar kembali ke jalanNYA, Allah kurniakan berlipat-ganda dengan anugerahkan 2 orang isteri yang saling memahami dan menyayangi antara satu sama lain. Kadang-kadang rasa diri saya pulak yang terabai akibat keduanya asik nak menjaga antara satu sama lain.

“Ya Allah yang aku cintai, aku bersujud kepada MU berserah diri dan bersyukur atas nikmat limpahan kurnia MU yang sebesar-besarnya bagi ku. Ya Allah yang aku cintai, aku bersujud, bersaksi dan bersumpah TIADA TUHAN SELAIN ENGKAU YANG MAHA AGUNG MAHA SUCI MAHA TINGGI MAHA BESAR MAHA BENAR DAN MAHA ESA. HANYA ENGKAULAH SELAYAK-LAYAK TUHAN YANG PATUT DISEMBAH dan aku bersujud menyembah MU dan berserah diri pada MU” Amin…


WalLahHu Ta’alaa A’lam...

Oleh :

‘Abdu Dha’if Faqir Haqir

Artikel Berkaitan:

blog comments powered by Disqus

HUBUNGI KAMI

Sila hubungi kami untuk sebarang pertanyaan atau temujanji di no :

Hamzah : 017-339 1709
Zakwan : 010-219 4111
Suhazri : 013-2016017

FACEBOOK BADGE

Labels

  • (33)
  • (43)
  • (3)
  • (10)
  • (4)
  • (2)
  • (12)
  • (1)
  • (4)
  • (17)
  • (16)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
  • (2)
  • (3)
  • (1)
  • (2)
  • (11)
  • (1)
  • (4)
  • (2)
  • (3)
  • (65)
  • (1)
  • (10)
  • (10)
  • (82)
  • (10)
  • (11)
  • (10)
  • (6)
  • (2)
  • (24)
  • (1)
  • (2)
  • (5)
  • (4)
  • (4)
  • (3)
  • (24)
  • (1)
Darul Azzikri Back to Top

LANGGANAN EMAIL

Dapatkan post/artikel terkini dengan melanggan melalui email. Setiap post/artikel terbaru akan dihantar terus ke email anda.

Enter your email address:

Delivered by : FeedBurner

Yahoo bot last visit powered by MyPagerank.Net Msn bot last visit powered by MyPagerank.Net

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

POST TERKINI

DAFTAR SENARAI

BlogMalaysia.com SEO Stats powered by MyPagerank.Net

Free Web Directory And Free Back link

POST PALING POPULAR