Paparan Terbaik Dengan IE7 dan Firefox 3.0 Keatas / Best View With IE7 and Firefox 3.0 and Above

AHLAN WA SAHLAN!

PESANAN!

Pastikan anda BOOKMARK
DARUL AZZIKRI
untuk mengikuti perkembangan isu
yang dibangkitkan serta
komen-komen dari pengunjung

TRANSLATOR


web page counter

SERTAI KAMI

Klik icon untuk baca melalui FEED

Subscribe in a reader
20 May 2010

Darul Azzikri PostHeaderIcon DIRASUK HANTU?

Ini satu cerita dan pengalaman yang sangat2lah menyayat hati saya, Putra, Yasser dan Kak Sue. Pengalaman yang betul2 tak boleh nak lupakan. Pengalaman menghadapi orang yang kena rasuk oleh hantu sendiri atau yang sebenarnya SENDIRI JADI HANTU. Peristiwa ni jadi kat utara tanahair.

Masa tu saya dah hampir 2 hari tak cukup tidur, orang tak henti2 datang berubat siang malam pagi petang ada jer yang datang, macam2 masalah orang yang datang. Badan betul2 dah letih giler, bila orang semua dah balik waktu tu dah dekat masuk waktu subuh. Lepas solat subuh baru jer nak panjat katil hphone berdering2 keluar no hphone salah seorang kenalan saya. Nak jawab badan dah letih sangat2 mata pun dah macam tak boleh nak bukak, tak jawab kang takut hal penting lak. Sebenarnya hampir sepanjang malam kenalan saya ni telefon bagitau keadaan maknya yang kena sampok dan mintak saya datang kerumahnya di utara tanahair untuk berubat tapi oleh kerana pesakit ramai sangat yang datang dan memandangkan agak jauh gak la nak ke utara tu saya suruh dia cari je bomoh atau dukun kat kawasan sana dulu.

Nak tak nak dengan berat hati saya jawab jugak la panggilan tu. Bila saya bagi salam je dia terus cakap dengan nada suara yang agak sedih bagitau keadaan maknya yang dah agak tenat. Saya suruh dia tenang dan ceritakan apa sebenarnya yang berlaku. Dia bagitau dah 4 orang ustaz datang mengubatkan mak dia tapi tak berjaya dan tak berkurangan lansung. Kebetulan kawan ni kenal gak dengan murid saya dikawasan utara dan murid saya pun dah ada kat sana sepanjang malam cuba ubatkan mak dia ni tapi tak berjaya gak.

Dia terus-menerus merayu-rayu kat saya mintak gak datang ke rumahnya di utara tu sampaikan sanggup suruh orang jemput saya kalau saya tak boleh datang sendiri. Oleh kerana kesian sangat dengar rayuan kawan ni saya terpaksa la setuju pergi pagi tu jugak. Tak dapek la nak rehat/tido. Lobam la bijik mato. Saya pun bangun dari katil telefon 3 orang murid merangkap pembantu saya ajak kerumah kawan tadi diutara. Kesian betol rupanya salah sorang dari murid saya ni pun baru jer balik keja syif malam dan baru jer panjat katil. Apo nak buek ann orang nak belajar mengubat dengan rela hatinya dia sanggup gak ikut padahal baru balik keja dan tak tido lagi malam nanti keja lg. Ni yang buat saya sayang kat dia ni. Dapat 10 murid cam dia seronok betol.

Bila diorang sampai (Putra, Yasser & K.Sue), kami pun terus jer bertolak. Saya pesan pada K.Sue yang jadi pemandu kami waktu tu bawak keta meter jangan kurang dari 180km/sejam maklumlah mak kawan saya tu sedang tenat dengar pulak dia kata satu badan dah pucat lesi terbaring jer kena berkejar kesana cepat-cepat sampaikan kami keluar rumah tak sempat sarapan lansung tak makan atau minum dan saya pesan tak boleh berhenti selagi tak sampai kerumah kawan saya ni melainkan berhenti isi minyak.

Punya la taat K.Sue ni betul2 dia bawak macam kat litar F1, laju bukan main ambik koner pun tak tekan brek atau drop gear siap cilok sana sini potong belah kiri lagi, takut gak saya, ingatkan boleh la tido dalam perjalanan tapi seriau dibuatnya. Tabik betul la dengan K.Sue ni kl ke ipoh 1 jam beb. Sampai kat rumah kawan ni dalam jam 3 petang bertolak dari kl jam 12tghari. Tak berlengah lagi saya terus je masuk rumah kawan tu nak tengok keadaan mak dia la, nampak la mak dia tengah baring atas katil dalam bilik. Kawan ni pun ceritakan la dari mula sampai akhir apa yang jadi. 4 orang bomoh bertaraf ustaz dah datang ubatkan tapi tak sembuh gak. Ish... ni kes parah ni.

Borak lebih kurang saudara-mara kawan ni dari Johor dan KL pun sampai nak melawat sisakit ni. Saya pun mulalah masuk bilik nak ubatkan sisakit ni setelah dapat izin dari suaminya, mak kawan saya ni. Kawan saya, murid saya yang 3 orang ikut dari KL dan yang ada kat situ pun ikut saya masuk bilik untuk bantu ubatkan sisakit ni. Bila saya mulakan, scan punya scan tak nampak apa2 pun yang menggaggu. Renung punya renung pun camtu gak. Akhirnya dalam 5 minit taulah saya sakit makcik ni.

Saya pun cakaplah dengan “benda” yang merasuk makcik ni, “aku dah nampak kau, jangan nak sembunyi lagi. Nak ikut cara aku ke cara kau”. Abis je saya cakap camtu “benda yang merasuk makcik ni main bahasa isyarat dengan saya tunjukkan tanda tak takut, tak nak keluar dan nak lawan. Aku diam jer dan teruskan zikir khafi dan zikir nafas, cucuk hati makcik ni pakai zikir saya. Terus makcik ni bersuara setelah hampir 45minit main main bahasa isyarat dengan saya. Perkataan yang keluar dari mulut makcik ni telah membuktikan cucukan zikir saya dah betul2 tepat kena kat hati dia dan membuktikan apa sebenarnya sakit dia.

Saya pun gelak terkekeh-kekeh sambil gelengkan kepala. Murid2 saya yang ada kat situ termasuk anak2 makcik ni pelik semacam bila tengok saya gelak cam nak rak. Puas gelak saya terus keluar bilik tanpa cakap apa2 untuk jumpa suami sisakit ni. Semua yang ada dalam bilik tercengang2 jer tengok saya keluar bilik sambil ketawa tak pedulikan sisakit. Sebaik jer saya keluar bilik, makcik ni terus bangun dan meronta2 macam orang kena rasok sambil tonjol2 kepala beberapa orang yang ada dalam bilik tu sambil menjerit2.

Saya buat tak peduli jer macam takde apa2 berlaku. Saya ajak suami sisakit kebahagian atas rumah dan terus tanya, “maaf nak tanya, abang ada masalah apa dengan akak ni?” Suami sisakit ni terus tersenyum dan cakap “hemmm... dah Pak Uda tanya saya ceritakanlah masalah sebenarnya macam ni......”. Masalah rumahtangga dan cemburu la macam yang saya nampak masa scan tadi. Suami sisakit ni pun cakap “4 orang bomoh taraf ustaz pun tak boleh pecahkan masalah ni macam mana Pak Uda bole tau?”

Saya cakap tu ilmu dan kuasa Allah saya tak tau apa2 pun kalau Allah tak izinkan. Lepas berpakat dengan suami sisakit supaya rahsiakan perkara ni dari anak2 dan saudara-mara yang hadir yelah orang datang dari jauh tu ada yang dari Johor ada yang dari Kl, saya nasihatkan jugaklah supaya bagi perhatian pada isterinya sisakit tu, jangan abaikan dan pandai2lah ambik hati isteri baru la tenang rumahtangga. Dia akui kesilapan dia dan berjanji akan perbaiki sikapnya.

Untuk elakkan orang yang hadir rasa curiga saya buatkan jugak la air untuk mandi kononnya untuk keluarkan “benda” yang merasok sisakit tu padahalnya sisakit tu pura-pura kena rasok dan merasok diri sendiri. Diri sendiri yang jadi hantu, jin dan syaitannya. Sakit jiwa dibuatnya dah la tak tido lebih 36jam, tak makan tak minum nak kejarkan datang ke utara tu sebab dengar cerita kawan saya yang mak dia nak tenat cam mayat jer. Hemmm... nasib badan la. Ni kali pertama saya terkena sejak mengubat orang. Sambil tu kat bawah dengar la suara sisakit memekik-mekik, menjerit-jerit betul2 macam orang kena rasok dan suara anak murid saya yang 4 orang tu baca ayat2 yang saya ajarkan siap ada yang azan lagi.

Lepas suami sisakit bawak isteri dia mandi air yang saya bacakan beberapa Ayat Quran untuk kerukunan rumahtangga, dia nampak ok dah dan tenang serta-merta. Saya pun mintak izin untuk balik KL, dengan badan penatnya lapar giler lagi ni murid saya yang sorang lagi ni nak keja lak malam nanti, kena la tergesa-gesa balik KL. Dalam perjalanan balik saya ceritakan pada murid-murid saya apa sebenarnya yang terjadi. Bengang betul diorang mana taknya siap kena tonjol kepala lagi. Itulah pengalaman untuk dorang dalam proses belajar perubatan alternatif islam ni termasuklah saya sendiri pertama kali dapat pengalaman macam ni. Tapi sekarang dorang dah mantooppp.... dah tak boleh nak ditipu, matahati dah tajam. Nak cuba diorang silakanlah.

Oleh :

Artikel Berkaitan:

blog comments powered by Disqus

HUBUNGI KAMI

Sila hubungi kami untuk sebarang pertanyaan atau temujanji di no :

Hamzah : 017-339 1709
Zakwan : 010-219 4111
Suhazri : 013-2016017

FACEBOOK BADGE

Labels

  • (33)
  • (43)
  • (3)
  • (10)
  • (4)
  • (2)
  • (12)
  • (1)
  • (4)
  • (17)
  • (16)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
  • (2)
  • (3)
  • (1)
  • (2)
  • (11)
  • (1)
  • (4)
  • (2)
  • (3)
  • (65)
  • (1)
  • (10)
  • (10)
  • (82)
  • (10)
  • (11)
  • (10)
  • (6)
  • (2)
  • (24)
  • (1)
  • (2)
  • (5)
  • (4)
  • (4)
  • (3)
  • (24)
  • (1)

Blog Archive

Darul Azzikri Back to Top

LANGGANAN EMAIL

Dapatkan post/artikel terkini dengan melanggan melalui email. Setiap post/artikel terbaru akan dihantar terus ke email anda.

Enter your email address:

Delivered by : FeedBurner

Yahoo bot last visit powered by MyPagerank.Net Msn bot last visit powered by MyPagerank.Net

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

POST TERKINI

DAFTAR SENARAI

BlogMalaysia.com SEO Stats powered by MyPagerank.Net

Free Web Directory And Free Back link

POST PALING POPULAR