Paparan Terbaik Dengan IE7 dan Firefox 3.0 Keatas / Best View With IE7 and Firefox 3.0 and Above

AHLAN WA SAHLAN!

PESANAN!

Pastikan anda BOOKMARK
DARUL AZZIKRI
untuk mengikuti perkembangan isu
yang dibangkitkan serta
komen-komen dari pengunjung

TRANSLATOR


web page counter

SERTAI KAMI

Klik icon untuk baca melalui FEED

Subscribe in a reader
22 May 2010

Darul Azzikri PostHeaderIcon ISTERI LARI RUMAH

Tak tau la nak cakap apa dengan sikap orang kita ni, bila dah jadi hal baru ingat Allah kalau tak buat selamber jer macam Allah tu tak wujud macam hidup tak akan mati dan macam dunia tak akan kiamat. Nilah sikap kita sebagai manusia yang lemah dan mudah lupa serta lalai.

Ada sorang lelaki ni umor pertengahan 20an datang jumpa saya untuk buat supaya isteri dia balik rumah selepas hampir sebulan isterinya lari dari rumah. Apalah punya hal ni, malas betul la nak campur hal rumahtangga orang ni. Kang tak tolong dia kata apa pula tapi kalau isteri lari dari rumah tu mesti ler bersebab. Saya pun macam biasalah scan budak ni dulu sebelum isterinya, yelah nak tau apa cerita sebenarnya kang tak pasal-pasal saya yang digorengnya sampai hangit.

Dah dapat tau apa masalah sebenarnya rumahtangga budak ni, saya soal dia dan ceritakan apa yang saya nampak. Dia mengaku dan berjanji untuk berubah malah katanya dia dah mula solat dan baca Yasin untuk tenangkan diri dan buat solat hajat mintak isterinya balik tapi takde hasil. Dia juga pernah berjumpa dengan sorang bomoh dari Indonesia yang dipanggil wak. Bomoh tu kata dalam seminggu isterinya akan balik kalau tak balik gak dia suruh lupakan jer sebab kalau dah isteri macam tu tak guna dibuat isteri. Ni apa punya syarat la bomoh ni pakai! Fenin aku dibuatnya. Kejap kata akan balik dalam masa seminggu kejap kata tak balik ceraikan jer. Fenin! Fenin!...

Sebelum tu ada gak dia jumpa dengan bomoh lain tapi masih tak berhasil jugak bila dapat alamat saya tu yang tergesa-gesa datang, telefon jangan cakap la bertalu-talu setengah jam sekali telefon semata-mata nak pastikan tarikh dan masa appoinment dia dengan saya. Tu la manusia masa belum dapat bila dah dapat senyap terus.

Saya cakap kat budak ni InsyaAllah akan ikhtiarkan tapi dengan syarat, kalau isterinya balik dalam masa seminggu ni jangan dipukul tapi bawak solat berjemaah. Tinggalkan semua tabiat lama yang suka bawak isteri bersosial kat disko dan lepak kedai dengan kawan2. Dia punyalah berjanji dan bersumpah sampai tak larat nak dengar. Saya cakap jangan berjanji dengan saya tapi berjanji pada diri sendiri dan Allah, kalau jadi lagi lepas ni saya tak akan tolong lagi walau merayu macamana pun walau letak duit banyak mana pun. Matlamat kami kat Darul Azzikri ni buat perubatan bukan kerana duit tapi kerana Allah dan nak tolong orang je. Kami belum pernah lagi letakkan harga atau bayaran tak kira orang datang atau kena ke tempat orang. Jauh macamana pun tetap pergi.

Pendekkan cerita, lepas saya buatkan dalam tempoh tiga hari isterinya telefon kata nak jumpa. Budak ni cepat2 telefon saya tanya macamana nak buat. Saya suruh dia datang bawak rokok sebelum jumpa isterinya. Saya buatkan kat rokok tu supaya dia hembuskan asap pada isteri sekiranya isterinya taknak ikut balik bila jumpa nanti. Budak ni pergi jumpa isterinya dan buat macam yang saya cakap. Katanya mula-mula tu isterinya taknak balik cuma nak tuntut cerai jumpa pun kat depan pejabat agama. Bila budak ni pasang rokok hembus asap kat isterinya terus isterinya kata nak ikut dia balik rumah. Tulah Allah punya kuasa.

Ingatkan dah selesai bila budak tu bagi tau isterinya dah balik rumah. Lepas sebulan budak ni telefon saya lagi mintak tolong buatkan lagi supaya isterinya balik. Laaa... lari lagi? Saya dapat tau bila isterinya dah balik budak ni dah tak solat tak baca Yasin lagi malah jadi macam dulu balik tapi yang paling menyakitkan hati saya bila dapat tau dia pukul isterinya lebih teruk lagi diseterikanya isteri dia. Saya dah bagi syarat aritu kalau jadi lagi hal lagi dan salah dari dia sendiri saya tak akan bantu lagi. Dengarnya isterinya sampai sekarang tak balik. Lantak dialah sendiri cari pasal sendiri langgar janji dengan diri dan dengan Allah.

Oleh:

Artikel Berkaitan:

blog comments powered by Disqus

HUBUNGI KAMI

Sila hubungi kami untuk sebarang pertanyaan atau temujanji di no :

Hamzah : 017-339 1709
Zakwan : 010-219 4111
Suhazri : 013-2016017

FACEBOOK BADGE

Labels

  • (33)
  • (43)
  • (3)
  • (10)
  • (4)
  • (2)
  • (12)
  • (1)
  • (4)
  • (19)
  • (16)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
  • (2)
  • (3)
  • (1)
  • (2)
  • (11)
  • (1)
  • (4)
  • (2)
  • (3)
  • (65)
  • (1)
  • (10)
  • (10)
  • (84)
  • (10)
  • (11)
  • (10)
  • (6)
  • (2)
  • (24)
  • (1)
  • (2)
  • (5)
  • (4)
  • (4)
  • (3)
  • (24)
  • (1)

Blog Archive

Darul Azzikri Back to Top

LANGGANAN EMAIL

Dapatkan post/artikel terkini dengan melanggan melalui email. Setiap post/artikel terbaru akan dihantar terus ke email anda.

Enter your email address:

Delivered by : FeedBurner

Yahoo bot last visit powered by MyPagerank.Net Msn bot last visit powered by MyPagerank.Net

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

POST TERKINI

DAFTAR SENARAI

BlogMalaysia.com SEO Stats powered by MyPagerank.Net

Free Web Directory And Free Back link

POST PALING POPULAR