Paparan Terbaik Dengan IE7 dan Firefox 3.0 Keatas / Best View With IE7 and Firefox 3.0 and Above

AHLAN WA SAHLAN!

PESANAN!

Pastikan anda BOOKMARK
DARUL AZZIKRI
untuk mengikuti perkembangan isu
yang dibangkitkan serta
komen-komen dari pengunjung

TRANSLATOR

PELAWAT

Bermula Dari 27/04/2010
Anda Pengunjung Ke:

web page counter

SERTAI KAMI

Klik icon untuk baca melalui FEED

Subscribe in a reader
22 May 2010

Darul Azzikri PostHeaderIcon ILMU PENGASIH : USTAZAH

Macam2 perangai manusia tak kira siapa pun dia. Ada seorang wanita datang jumpa saya dan ceritakan masaah ayahnya yang dilamun cinta. Ikut cerita orang kampung ayahnya sering bertemu dengan seorang ustazah sekolah rendah. Dan yang paling hebatnya ustazah ni pernah beberapa kali datang kerumah dan berjumpa dengan maknya dan menceritakan hal hubungannya dengan mak wanita ni. Ustazah ni janda anak satu umor lebih kurang 26 tahun dan ayahnya pula dah berumur dalam 60an.

Sejak ustazah ni datang kerumah maknya tu, maknya sering sakit2 sampai masuk wad. Doktor buat pemeriksaan kata maknya kena barah usus kena la buat pembedahan tapi lepas tu tak sembuh2 jugak dan akhirnya doktor tu pun tak pasti penyakit maknya.

Sebab dah pelik sangat dengan sikap ayahnya dan keadaan maknya, wanita ni datang jumpa saya untuk dapatkan bantuan. Lepas saya scan dapatlah tau apa yang sebenarnya berlaku. Ayah wanita ni dah kena guna-guna atau ilmu pengasih orang asli. Maknya pun dah kena sihir buatan bomoh orang asli ni jugak.

Bila scan maknya, memang dah takde harapan lagi jadi saya mintak wanita ni sekeluarga bersedia la untuk terima kenyataan yang bakal dihadapi. Wanita ni paham maksud saya. Ajal ni bukan pekerjaan saya Allah dah tentukan bagi maknya takde apa yang boleh saya bantu lagi. Saya berjanji pada wanita ni untuk memulihkan ayahnya.

Pada hari yang dijanjikan saya kerumah wanita itu di Pahang bersama beberapa perawat pelatih dari Darul Azzikri. Kami mulakan perubatan lebih kurang jam 10.00mlm. Masa mulakan rawatan tu keluarlah “benda” yang ditanam kat laman rumah ayah wanita ni. Dan yang paling bestnya malam tu semua dengar bunyi gendang orang asli atas bumbung rumah. Tapi kami tak peduli pun dan teruskan je perubatan.

Seminggu lepas buat perubatan kat rumah ayah wanita tu, dia datang lagi jumpa saya. Dia bagitau maknya dah meninggal dunia macam yang saya cakap dulu. Ayahnya dah berubah dan sentiasa ingatkan arwah maknya. Ustazah tu pulak dah pindah ke kampung lain dan dengar cerita orang kampung bomoh orang asli yang terkenal kat kampung tu mati mengejut.

Semua tu kuasa Allah. Hanya Allah yang Maha Mengetahui dan menentukan segalanya. Memang kuasa Allah Maha Hebat, tiada ilmu yang dapat menandingi ilmu Allah.

Oleh :

Artikel Berkaitan:

blog comments powered by Disqus

SEARCH

Loading...

HUBUNGI KAMI

Sila hubungi kami untuk sebarang pertanyaan atau temujanji di no :

Hamzah : 017-3391709
Sobri : 019-6735320
Untuk memperbaiki mutu artikel blog ini, kami amat mengalu-alukan undian anda.

FACEBOOK BADGE

Labels

  • (33)
  • (43)
  • (3)
  • (10)
  • (4)
  • (2)
  • (12)
  • (1)
  • (4)
  • (15)
  • (16)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
  • (2)
  • (3)
  • (1)
  • (2)
  • (11)
  • (1)
  • (4)
  • (2)
  • (3)
  • (63)
  • (1)
  • (10)
  • (10)
  • (66)
  • (10)
  • (11)
  • (10)
  • (6)
  • (2)
  • (24)
  • (1)
  • (2)
  • (5)
  • (4)
  • (4)
  • (3)
  • (24)
  • (1)
Darul Azzikri Back to Top

FOLLOWERS

LANGGANAN EMAIL

Dapatkan post/artikel terkini dengan melanggan melalui email. Setiap post/artikel terbaru akan dihantar terus ke email anda.

Enter your email address:

Delivered by : FeedBurner

Yahoo bot last visit powered by MyPagerank.Net Msn bot last visit powered by MyPagerank.Net

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

POST TERKINI

DAFTAR SENARAI

BlogMalaysia.com SEO Stats powered by MyPagerank.Net

Free Web Directory And Free Back link

POST PALING POPULAR