Paparan Terbaik Dengan IE7 dan Firefox 3.0 Keatas / Best View With IE7 and Firefox 3.0 and Above

AHLAN WA SAHLAN!

PESANAN!

Pastikan anda BOOKMARK
DARUL AZZIKRI
untuk mengikuti perkembangan isu
yang dibangkitkan serta
komen-komen dari pengunjung

TRANSLATOR


web page counter

SERTAI KAMI

Klik icon untuk baca melalui FEED

Subscribe in a reader
22 May 2010

Darul Azzikri PostHeaderIcon SAKA MENCARUT


Ada seorang pesakit bawak mak dia yang berumor hampir 76 tahun jumpa saya. Anak dia agak pelik dan risau tengok keadaan mak dia. Setiap hari berjalan pusing2 dalam rumah anggarannya lebih dari 5km sehari, tak boleh duduk diam atau tidur melainkan berjalan mundar-mandir je dalam rumah. Suka mencarut dan pernah beberapa kali menerkam dan menggigit anaknya yang sedang memandu kereta sesama nak bawak jumpa saya.

Bila di scan, memang sah saka la punya agkara tapi Alhamdulillah lepas dimandikan dan ditarik saka tu makcik ni terus ok, boleh duduk diam dan tak mencarut-carut lagi. Saya ingatkan masalah makcik ni dah selesai la. Rupanya sebulan lepas tu anaknya telefon saya bagitau makcik ni berperangai pelik lagi. Jadi anaknya mintak saya datang kerumah untuk ubatkan makcik ni. Dia takut nak bawak anaknya datang sebeb takut kena terkam dan kena gigit lagi macam dulu.

Pada hari yang dijanjikan, lepas zohor saya dan dua lagi perawat dari Darul Azzikri bertolak kerumah makcik tu. Sampai kat rumah makcik tu, anaknya bagitau makcik ni marah-marah, maki-hamun dan mencarut-carut bila dapat tau kami nak kerumahnya. Macam biasalah saya scan dulu untuk tau apa masalah makcik ni. Bila dah scan tu taulah saya puncanya bukan dari saka lagi tapi benda yang ada kat rumahnya dikampung. Sakanya memang dah dibuang dan memang dah takde, ini diakui oleh anaknya sendiri lepas berubat sebulan lalu.

Kata anaknya, lepas berubat dengan saya Alhamdulillah maknya dah ok. Lepas tu adiknya ambik si emak bawak balik kampung dan lepas pada itulah maknya buat hal semula. Masa scan makcik ni memang kami dapat tau kat rumahnya dikampung tu ada benda yang disimpan sejak turun-temurun, kira benda pusaka la tu. Lepas berbincang dengan anak makcik ni kami bersetuju ke rumahnya dikampung untuk melakukan pembersihan. Nanti saya akan ceritakan apa yang berlaku masa pembersihan tu selepas balik dari sana pada 30/05/2010 nanti.

Oleh :

Artikel Berkaitan:

blog comments powered by Disqus

HUBUNGI KAMI

Sila hubungi kami untuk sebarang pertanyaan atau temujanji di no :

Hamzah : 017-339 1709
Zakwan : 010-219 4111
Suhazri : 013-2016017

FACEBOOK BADGE

Labels

  • (33)
  • (43)
  • (3)
  • (10)
  • (4)
  • (2)
  • (12)
  • (1)
  • (4)
  • (19)
  • (16)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
  • (2)
  • (3)
  • (1)
  • (2)
  • (11)
  • (1)
  • (4)
  • (2)
  • (3)
  • (65)
  • (1)
  • (10)
  • (10)
  • (84)
  • (10)
  • (11)
  • (10)
  • (6)
  • (2)
  • (24)
  • (1)
  • (2)
  • (5)
  • (4)
  • (4)
  • (3)
  • (24)
  • (1)

Blog Archive

Darul Azzikri Back to Top

LANGGANAN EMAIL

Dapatkan post/artikel terkini dengan melanggan melalui email. Setiap post/artikel terbaru akan dihantar terus ke email anda.

Enter your email address:

Delivered by : FeedBurner

Yahoo bot last visit powered by MyPagerank.Net Msn bot last visit powered by MyPagerank.Net

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

POST TERKINI

DAFTAR SENARAI

BlogMalaysia.com SEO Stats powered by MyPagerank.Net

Free Web Directory And Free Back link

POST PALING POPULAR