Paparan Terbaik Dengan IE7 dan Firefox 3.0 Keatas / Best View With IE7 and Firefox 3.0 and Above

PESANAN!

Pastikan anda BOOKMARK
DARUL AZZIKRI
untuk mengikuti perkembangan isu
yang dibangkitkan serta
komen-komen dari pengunjung

SERTAI KAMI

Klik icon untuk baca melalui FEED

Subscribe in a reader

web page counter
23 May 2010

Darul Azzikri PostHeaderIcon SIBUK MENYIHIR ORANG?

Baru2 ni ada la conference d tempat kerje aku.Aku ni berkerja d sebuah public listed company (famous company ni dr utara sampai selatan) Ownernye seorang warganegara malaysia yg berbangsa cina -x de la hensem sgt tp duitnyer..tu yg boleh jd hensem tu..Aku pulak berkerja dgn company ni dah dkt 10 tahun - ada la kenaikan pangkat utk aku ni,duduk level tersepit d tengah2 atas skali tak bwh skali pun tak..tapi ok la penat mcm mana pun aku bersyukur sbb aku cr rezeki yg halal..kalau nak yg haram tu bersepah..Bila conference ni bermula diorang pun mainkan big screen projektor & menunjukkan kejayaan2 company ni yg hanya dlm masa lebih kurang 30 tahun.Ramai yg bekerje d sini berbangga dgn kejayaan company ni dgn atas nama sebuah company malaysia..Namun tidak pada aku...malah timbul rasa cemburu,& sedih.Korang bayangkan lah tempat asalnye lombong tinggal skrg dah jd empayer..

Pasal ape nak sedih2 pulak?
Sebab company nye yg dr malaysia tapi ownernye bukan melayu,malah exco2nye @kepala2nye juga 98% bukan melayu!..walau aku br 10 tahun d sini memang aku nampak kejaayaan2 diorang amat pantas..x ramai org kita yg berjaya mcm tu atas nama melayu.Malah kalau tgk d tempat aku ni punya la ramai org kita yg memegang penyapu sampah..allaamaakkk..wallaweii..appaa dah jadi?? PM negara ni org kite..tapi tukang sapu pun org kite gak ke?? alahaii..

Tapi?
Lihat lah bangsa kita langsung x sedar2 malah dok sibuk menyihir pulak sesama sendiri mcm dah jadi hobi lak..meniaga x jd p antar santau..ngorat x dpt antar pelalau & mcm2 lagi..ish3 Dunia makin maju tapi mentaliti masih d tahap lama.Malah sejak akhir2 ni aku tgk sihir menyihir ni dah menjadi2..,maklum lah aku ni kan dah jd ghost buster,mcm ahli nujum pun ye jugak,org menjemput kesana kemari sampai kadang tu dah mcm x sanggup lg..tp x pe tu semua ujian je..so mcm2 la aku dah nampak skrg ni..Gentayangan!mak lampir,pontianak,hantu buatan sendiri,Pusing p pusing mai jin jugak,name je lain2 mcm korang gak ade nama glamor..dia pun nak glamor gak..

Kesimpulan nye - rentikanlah kerje2 mcm ni..jgn la jd hantu..jd lah manusia yg mulia..banyak lg kerje yg berpaedah tuk d buat..Majukanlah diri,keluarga & bangsa..tapi kalau korang d sihir dan menyebabkan kerje harian korang jd x tentu arah korang datang je la cari kami..kami tlg usaha settlekan demi kejayaan korang..pas tu korang doakan lah kami pulak..Amin...

Oleh :

Artikel Berkaitan:

blog comments powered by Disqus

HUBUNGI KAMI

Sila hubungi kami untuk sebarang pertanyaan atau temujanji di no :

Wan : +6010-3107374

FACEBOOK BADGE

Labels

  • (33)
  • (43)
  • (3)
  • (10)
  • (4)
  • (2)
  • (12)
  • (1)
  • (4)
  • (25)
  • (16)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
  • (2)
  • (3)
  • (1)
  • (2)
  • (11)
  • (1)
  • (4)
  • (2)
  • (3)
  • (69)
  • (1)
  • (10)
  • (10)
  • (90)
  • (10)
  • (11)
  • (10)
  • (6)
  • (2)
  • (24)
  • (1)
  • (2)
  • (5)
  • (4)
  • (4)
  • (3)
  • (24)
  • (1)

Blog Archive

Darul Azzikri Back to Top

LANGGANAN EMAIL

Dapatkan post/artikel terkini dengan melanggan melalui email. Setiap post/artikel terbaru akan dihantar terus ke email anda.

Enter your email address:

Delivered by : FeedBurner

Yahoo bot last visit powered by MyPagerank.Net Msn bot last visit powered by MyPagerank.Net

Ping your blog, website, or RSS feed for Free

POST TERKINI

DAFTAR SENARAI

BlogMalaysia.com SEO Stats powered by MyPagerank.Net

Free Web Directory And Free Back link

POST PALING POPULAR